E.ON Energie România încurajează competiÅ£ia, atâta timp cât aceasta se desfăşoară cu respectarea principiilor care asigură funcÅ£ionarea corectă a mecanismelor pieÅ£ei concurenÅ£iale. În acelaÅŸi timp, compania contestă practicile neloiale care conduc la inducerea în eroare a consumatorilor ÅŸi implicit, la prejudicierea intereselor lor.
NoÅ£iunea de piaţă concurenÅ£ială înseamnă existenÅ£a unei rivalităţi de piaţă, în care fiecare companie încearcă să ofere cea mai bună combinaÅ£ie de preÅ£uri, calitate ÅŸi servicii conexe, dar toate acestea trebuie să se realizeze cu respectarea uzanÅ£elor cinstite ÅŸi a principiului general al bunei-credinÅ£e specifice concurenÅ£ei loiale.
În acest moment diverse companii din piaţă desfăşoară, prin intermediul agenÅ£ilor de vânzări, activităţi de contractare de noi clienÅ£i ÅŸi de determinare a acestora să îÅŸi schimbe furnizorul. Ne-au fost semnalate cazuri în care reprezentanÅ£ii unor astfel de companii vizitează persoane în vârstă, afirmând că sunt „de la lumină”, că trebuie semnate contracte noi ÅŸi că E.ON este acelaÅŸi furnizor cu compania pe care aceÅŸtia o reprezintă.
Utilizarea noÅ£iunii de „înnoire a contractelor de furnizare” are menirea de a crea confuzie în rândul clienÈ›ilor care au deja încheiate contracte de furnizare energie electrică.
Considerăm că prin aceste practici, consumatorilor le sunt încălcate drepturile fundamentale cu privire la informarea corectă, clară ÅŸi completă astfel încât aceÅŸtia să poată lua o decizie în cunoÈ™tință de cauză, inclusiv în ceea ce priveÅŸte schimbarea furnizorului.
Departament Comunicare Corporatistă
E.ON România