E.ON își freacă lăbuțele ca un bursuc: peste 35% din români vor să-și cumpere mașini electrice!

Interesul faţă de maşinile electrice se situează la cotele cele mai înalte în România şi Italia, unde 36% dintre respondenţii chestionaţi în cadrul unui studiu realizat de E.ON şi Kantar EMNID s-au pronunţat în favoarea autovehiculelor cu propulsie electrică, se specifică într-un comunicat de presă primit astăzi la redacție.

“Pe de altă parte, desi cunoscuţi ca fiind împătimiţi ai motoarelor şi ai tehnologiei de ultimă generaţie, doar 16% dintre germanii participanţi la sondaj - şi care au declarat că plănuiesc să cumpere o maşină - ar opta pentru una electrică. La nivel european, cehii sunt şi mai sceptici decât germanii, doar 13% dintre ei fiind deschişi la ideea ca următoarea lor maşină să aibă propulsie electrică. Motivele pentru care o maşină electrică nu constituie, în toate cazurile, prima opţiune pentru următoarea achiziţie auto sunt diverse, dar cert este că pe primele locuri se situează preţul ridicat, densitatea încă redusă a staţiilor de încărcare şi problema autonomiei”, se precizează în comunicat.

E.ON susține că pentru români, principala reţinere în a cumpăra o astfel de maşină o reprezintă preţul, indicat de 44% dintre cei care au participat la studiu.

În schimb, în Germania, autonomia maşinii este percepută ca un factor critic, 68% dintre respondenţi menţionând-o ca fiind motivul pentru care preferă în continuare un autovehicul cu motor convenţional.

Totuşi, argumentele împotriva maşinilor electrice sunt în scădere de la an la an, pe măsură ce avantajele e-mobilităţii sunt explicate şi promovate mai intens, mai spun cei de la E.ON.

“Sondajul mai arată şi faptul că motoarele diesel cunosc un declin în Europa. Doar 21% dintre români mai iau în considerare maşinile cu această motorizare pentru o viitoare achiziţie. În Germania şi Ungaria, dieselul are un coeficient de aprobare de doar 13%, cel mai mic din toate ţările în care s-a derulat sondajul. Notă discordantă face doar Turcia, unde aproape jumătate dintre cei intervievaţi se văd conducând o maşină cu motor diesel”, se mai precizează în comunicat.

Rezultatele fac parte din studiul “Trăind în Europa”, realizat în prima lună a acestui an, în cadrul căruia E.ON și Kantar EMNID au chestionat circa 10.000 de oameni din Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Republi-ca Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria.

Grupul german își freacă lăbuțele ca un bursuc când vede astfel de rezultate, care arată clar că în viitor va avea clienți și mai mulți în piață, odată cu ascensiunea motorizării electrice pe piața Europeană.  

Astăzi, E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a circa 15 ani. Companiile - fanion ale grupului sunt Delgaz Grid şi E.ON Energie România, acestea desfăşurând activităţi de distribuţie, respectiv de furnizare a energiei şi a soluţiilor energetice pentru circa 3,1 milioane de clienţi. De asemenea, de la intrarea pe piaţa din România, grupul E.ON susține că a investit circa 1,6 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 2 miliarde de euro.

Pe de altă parte, Norvegia este țara cu cele mai multe vehicule electrice pe cap de locuitor din Europa. Aproximativ jumătate dintre mașinile vândute în ultimul an în Norvegia sunt electrice sau hibride, iar autoritățile intenționează ca până în 2025, vehicule cu motoare pe combustie să nu mai fie comercializate.

Cei care au fost deja în Norvegia, știu că propulsiile alternative câștigă teren în industria auto. Astfel, peste jumătate dintre mașinile vândute în ultimul an în Norvegia vin cu emisii zero.

Norvegia nu s-a electrificat însă peste noapte. Guvernul a început prin acordarea unor bonusuri cum ar fi absența taxelor de achiziție, parcări gratuite, încărcare gratuită și chiar permisiunea de a circula pe banda rezervată autobuzelor, și în Oslo, dar și în celelalte orașe mari! În sprijinul ecologiștilor, autoritățile au deschis cel mai mare centru de încărcare din lume, unde 28 de mașini pot fi încărcate simultan în aproximativ jumătate de oră!

În schimb, iată și topul statelor cu mașini nepoluante din Uniunea Europeană, făcute publice de Eurostat, cu specificația că Norvegia are un statut special în relația cu europenii, dar nu face parte din UE, deci datele despre Norvegia nu sunt cuprinse aici:

În rândul statelor membre pentru care sunt disponibile date, există cinci ţări în care mai mult de 1% din vehiculele înmatriculate în 2017 erau electrice sau hibride: Suedia (2,4%), Polonia (1,9%), Marea Britanie (1,5%), Franţa (1,4%) şi Belgia (1,2%).

În opt ţări, sub 1% din vehiculele înmatriculate erau electrice sau hibride: Luxemburg, Finlanda, Austria, Cipru, Estonia, Spania, Lituania şi Portugalia.

În 11 state sub 1% din vehiculele înmatriculate erau electrice sau hibride: Danemarca, Malta, Italia, Irlanda, Germania, România, Slovacia, Ungaria, Letonia, Cehia şi Croaţia.

Eurostat menţionează că în cazul Italiei datele disponibile sunt din 2016 iar în cazul României datele disponibile sunt din 2015.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Lumea teatrului românesc este din nou în doliu. Actorul Andrei Ionescu, a încetat din viață!

astăzi, 12:45

Actorul Andrei Ionescu, soțul celebrei actrițe Ileana Stana Ionescu, a încetat din viață la vârsta de 97 de ani. Anunțul trist a fost făcut de actrița Monica Davidescu. Andrei Io...

Modernizarea Stadionului Ion Bordeanu și transformarea sa în Arenă de nivel UEFA este o prioritate a administrației PSD Cosmin Andrei! (Video)

astăzi, 12:20

Modernizarea Stadionului Ion Bordeanu și transformarea sa în Arenă de nivel UEFA este o prioritate a primarului Cosmin Andrei și a parlamentarilor PSD Botoșani. „Una dintre priorit...

Augustin Zegrean: ”Dacă există condiții, CCR poate anula alegerile”

astăzi, 12:00

Curtea Constituțională are rolul de a valida noul președinte al României, iar înainte de a lua această decizie, CCR verifică dacă au existat nereguli în procesul electoral. ...