După pandemie prețul rovinietei pentru autovehiculele ușoare va scădea. Deocamdată, transportatorii vor plăti rovinieta în funcţie de distanţa parcursă, la kilometru

Uniunea Europeană continuă să impună și în România regulile unitare pe care le cer în toate celelalte 27 de state din UE, iar finanțarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) va depinde de aplicarea Directivelor UE pe zona de transporturi.

În aceste condiții, transportatorii rutieri din România vor plăti rovinieta în funcţie de distanţa parcursă (la kilometru) şi nu ca perioadă, aşa cum este în prezent, iar imediat ce se va ieși din pandemie va scădea prețul rovignetei și pentru autovehiculele ușoare.

Ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, a precizat că modificarea sistemului de taxare pentru reţeaua de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi este stabilită printr-o Directivă Europeană şi a fost o condiţie pentru finanţarea proiectelor de infrastructură prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

„Deci vor plăti per kilometru parcurs, nu pe timp. În momentul de faţă, fie că îţi iei pentru camion o rovinietă pe o zi, pe o săptămână, e pe timp; pe viitor, vor plăti pentru distanţa parcursă. În felul acesta vor plăti mai corect costul drumului, drumurile nu sunt gratis. Aşa cum sunt ele în România şi totuşi reţeau de autostrăzi creşte. Iată, spuneam că la sfârşitul anului ajungem la 1.000 de km în operare. 

Pe de altă parte, trebuie să ne gândim şi la competiţia cu sectorul feroviar, care trebuie corectată. În sectorul feroviar, un tren de marfă plăteşte 13 -14 lei pe kilometru parcurs.  

Cât despre rovinieta care va rămâne pentru traficul uşor, cred că şi aici putem vorbi despre o ajustare de tarif doar în momentul în care ieşim din pandemie”, a spus Drulă, într-un interviu pentru Radio România Actualități.

Rovinieta pentru camioane se stabilește în funcție de masă și de durata de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România. În prezent, rovinieta pentru autoturisme costă între 15 lei pe săptămână şi 137 de lei pe an, iar la camioane de la 54 de lei pe zi la 6000 de lei pe an.

Rovinieta a fost introdusă în România în 2002 iar la presiunea Uniunii Europene aceasta va scădea pentru toate drumurile unde se aplică.

 

Spune-ne opinia ta