Dosarul personal al salariatului: Documentele pe care trebuie sa le ai, ca sa nu fii amendat
Stiri Botosani Monday, 15 July 2013 ActualitatePotrivit HG nr. 500/2011, orice angajator trebuie sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, sa-l pastreze in bune conditii la sediu sau si sa il prezinte inspectorilor de munca la solicitarea acestora, in cadrul misiunilor de control.
Prin acest dosarul se transpun practic in format tiparit datele inregistrate de catre angajator in registrul electronic de evidenta a salariatilor, Revisal, si se certifica legalitatea si corectitudinea completarii informatiilor.
Atentie! Dosarul personal se intocmeste pentru toti angajatii, indiferent de tipul contractului de munca incheiat cu acestia (pe perioada nedeterminata sau determinata) sau de tipul normei (norma intreaga sau partiala).
HG nr. 500/2011 stabileste ca dosarul personal al salariatului trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele documente:
• actele necesare angajarii,
• contractul individual de munca,
• actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca,
• acte de studii/certificate de calificare,
• orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.
Avocatul Irina Petrescu a detaliat prevederile legale si a explicat, intr-un articol publicat pe AvocatNet.ro, ca un dosar profesional trebuie sa cuprinda, in mod obligatoriu:
• copie de pe actul de identitate: buletin/cartea de identitate/pasaport sau dovada de rezidenta;
• copie de pe livretul militar, daca este cazul;
• adeverinta medicala eliberata de catre medicul de familie al angajatului, care sa ateste ca este apt de munca, iar ulterior acceptarii ofertei de angajare, dar inainte de inceperea efectiva a activitatii, avizul medicului de medicina muncii;
• copii de pe actele de studii, de la diploma de liceu la ultimul act aferent ultimei forme de invatamant absolvita;
• copii de pe certificatele de participare la cursurile de instruire sau perfectionare;
• copie de pe carnetul de munca/ copii ale adeverintelor de la locurile de munca anterioare;
• recomandari de la locurile de munca anterioare;
• cazierul judiciar, in original;
• curriculum vitae, semnat si datat de catre angajat
• contractul individual de munca impreuna cu oferta de angajare, ambele semnate, datate si cu numar de inregistrare;
• fisa postului;
• acte aditionale prin care a fost modificat/ completat unul dintre elementele raportului juridic de munca;
• cererile de suspendare a raportului juridic de munca, actul juridic de aprobare/ constatare a suspendarii, actul juridic prin care se dispune reluarea activitatii;
• actele juridice care atesta modificarile salariale;
• actele juridice de desemnare/ mandatare a angajatului sa reprezinte angajatorul;
• actul juridic prin care se stabileste participarea la activitati in cadrul unor proiecte/programe;
• actul juridic de incetare a raportului juridic de munca, cand este cazul;
• rapoartele de evaluare.
Conform reglementarilor legale, la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
• copii ale documentelor existente in dosarul personal;
• copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.
Refuzul de a pune la dispozitie inspectorului de munca dosarul personal al salariatilor poate fi sanctionat cu amenda intre 5.000 - 8.000 lei.
avocatnet.ro
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
APIA Botoșani: Informații despre stadiul Campaniei de plăți în avans aferentă anului 2024!
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) CJ Botoșani informează că, în perioada 16 octombrie – 28 noiembrie 2024, a autorizat la plată în cadrul Campaniei ...
Planul BLOCADA: Zeci de botoșăneni au rămas fără permise de conducere și certificate de înmatriculare!
De la începutul săptămânii, polițiștii botoșăneni au organizat 15 acțiuni punctuale, în cadrul planului de activitate BLOCADA, acționând în sistem integrat, &icir...
PSD Botoșani: „Autostrada Moldovei va lega județul Botoșani la dezvoltarea României: investiții și locuri de muncă pentru tinerii din Botoșani” (Video)
„Autostrada Moldovei e soluția PSD pentru dezvoltarea județului Botoșani și pentru ca investitorii să ajungă mai ușor la noi în județ și să creeze locuri de muncă pentru tinerii...
Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2024 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri
Pagină generată în 1.33 secunde
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici