După ce luni se ajunsese la o înțelegere și oficialii CFR SA promiseseră că nu vor fi trenuri anulate la CFR Călători și Transferoviar Călători pe motiv de neplată a Tarifului de Utilizare a Infrastructurii (TUI), miercuri după amiază s-au răzgândit. Administratorul infrastructurii feroviare a dat o dispoziție în teritoriu prin care comunică ce trenuri se vor anula începând de luni 1 septembrie, respectiv de la 1 octombrie.
”Conform Notificării CFR SA nr. 1/3472 din data de 20.08.2025 emisă ca urmare a neachitării datoriilor restante ale CFR Călători, se dispune suspendarea următoarelor trase aparținând CFR Călători:
Trenuri anulate la CFR Călători
- Începând cu data de 01.09.2025 și până la noi dispoziții trenurile 5431 si 5432 SE ANULEAZĂ în relația Bacău – Suceava Nord și retur.
- Începând cu data de 01.09.2025 și până la noi dispoziții trenurile 5539 si 5540 SE ANULEAZĂ în relația Pașcani – Suceava Nord și retur.
- Începând cu data de 01.09.2025 și până la noi dispoziții trenurile 5568 si 5570, SE ANULEAZĂ în relația Botoșani- Suceava Nord și retur.
- Începând cu data de 01.10.2025 și până la noi dispoziții trenurile 12661 (1661) și 1662 SE ANULEAZĂ în relația București Nord – Iași și retur.
Vă rugăm dispuneți măsurile necesare pentru tecturarea Livretului Central cu Mersul Trenurilor de Călători (valabile din 15.12.2024) si Livretele cu mersul trenurilor Regio de pe SRCF 1-8 (valabile din 15.12.2024), DE INTRODUCERE și OPERARE ÎN SISTEMUL INFORMATIC, de avizare a întregului personal interesat și a publicului călător”.
Acesta este textul integral al telegramei trimise de Direcția Trafic a SNCF CFR SA miercuri, 27 august 2025, la ora 15:52.
Mihai Barbu: ”Dacă ei tot nu plătesc TUI și plătesc motorina sau altceva eu nu am ce face”
După ce Club Feroviar a dezvăluit luni dimineață că CFR Călători riscă să primească interzis pe rețeaua feroviară națională din cauza datoriilor la TUI, președintele ARF, Mihai Barbu, a convocat o ședință cu toate părțile implicate. Și la finalul ședinței părea că s-a găsit o soluție – ca CFR Călători și TFC să plătească eșalonat datoriilor către CFR SA.
”Eu am făcut tot ce am putut. Ce am discutat am făcut: la CFR Călători le-am dat ieri 7,8 milioane de lei și azi le-am făcut deschidere pentru 29 de milioane. La TFC le-am dat ieri 7,5 milioane și azi le-am făcut deschideri de 600.000 de lei. Aceste sume nu sunt din compensația pe contractele pe 10 ani. Aici avem plățile la zi!!!!! Sunt sume din facilități din trimestrul 4 și din Contractul de servicii publice licitat pentru trenul nou al CFR Călători. Mai departe, dacă ei tot nu plătesc TUI și plătesc motorina sau altceva eu nu am ce face. Se pare ca indiferent câte soluții găsesc eu ei au altă agendă, adică să oprească trenuri. Asta e realitatea”.
Rodrigo Maxim: ”Nu ne facem fiecare dreptate”
O reacție la această măsură a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a avut și președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Rodrigo Maxim.
”Nu zic că nu are dreptate CFR SA din punctul de vedere al sumelor pe care le are de încasat, dar nu ne facem fiecare dreptate. De aia există instanțe de judecată. Mersul Trenurilor, varianta tipărită, a devenit pur orientativ, chiar dacă sunt trenuri incluse în obligația de serviciu public. CFR Călători anulează trenuri, CFR SA anulează trenuri, ARF nu semnează actul adițional. Unde vom ajunge în ritmul ăsta?”, a declarat liderul sindical pentru Club Feroviar.
Rămâne de văzut dacă se va ajunge din nou la o înțelegere sau de luni vom avea zeci de trenuri anulate.