De ce se tem botoșănenii? Stabilitatea venitului, întreţinerea copiilor și pensia!

Deși nu ar trebui să se întâmple acest lucru, campania electorală este momentul în care politicienii exploatează de fapt temerile și cele mai crunte fobii ale populației.

În căutarea voturilor care să-i aducă patru ani într-o funcție publică, îi vezi făcând tot felul de declarații: de la investiții imense, în cazul în care speră că vor câștiga și până la venirea Apocalipsei, dacă cumva sunt pe punctul de a pierde puterea! Sună cunoscut? Evident: astfel de declarații vedeți în fiecare zi în ziare!

Te-ai întrebat vreodată cum ajung politicienii să facă aceste declarații? Ei bine, la mijloc este vorba de știință și despre măsurători exacte, prin sondaje, a tendințelor, fobiilor și năzuințelor membrilor unei comunități.      

Un studiu finalizat recent, la care au participat și botoșănenii, arată, de exemplu, care sunt cele mai mari temeri pe care le au românii în acest moment.

Rezultatele arată că vorbim clar despre teama de a nu avea un venit sigur, imposibilitatea de a-şi întreţine copiii şi lipsa unor resurse financiare suficiente la pensie! Sunt doar câteva dintre temerile adulţilor români, arată acest studiu, pornit pentru a argumenta nevoia esenţială de educaţie financiară în familii.

La studiu au participat peste 1000 de persoane din Botoșani și din toată ţara, 61% dintre persoane fiind  căsătorite, iar 25.7% necăsătorite.

Iată și statistic care sunt aceste mari temeri când vine vorba despre banii în familie, un subiect atât de rostogolit în campaniile electorale de politicienii zilei.

În primul rând vorbim de frica de a nu avea un venit sigur, de care se tem 30,3% dintre respondenţi, de frica de a nu îţi putea întreţine copiii, vorbim de încă 17,5% dintre respondenţi, iar de frica de a nu avea bani la pensie se tem 15,5% dintre respondenţi. În total, aproape 65% din cei chestionați au aceste trei fobii!

Iar dacă vreți să știți și subiectele despre care românii ar dori să afle mai multe, acestea sunt investiţiile (35,7%), educaţia financiară a copiilor (18,8%), achiziţiile mari, precum case, maşini sau pământuri (10,7%) şi economiile (10,7%)!  Toate acestea sunt alte elemente folosite și pe care suntem siguri că le recunoașteți în discursul public!

Iniţiatorii studiului au vrut să afle şi ce fel de comportamente financiare au membrii într-un cuplu. 36,6% dintre respondenţi au spus că au un comportament asemănător cu cel al partenerului când vine vorba despre a cheltui sau a câştiga bani, iar 35,4% dintre participanţii la studiu au comportamente parţial diferite de cele ale partenerilor lor. Ce înseamnă acest lucru: ei bine, în general, în cuplu, agenda publică este comună și are legătură cu bugetele familiei!

 

Spune-ne opinia ta