Danone, scandal uriaş în SUA. Activia şi Actimel nu au beneficiile pe care le pretind

Comisia Federală de Comerţ din SUA a ajuns la o înţelegere cu gigantul producător de iaurturi Danone prin care acesta nu va mai promova în reclamele sale beneficiile pentru sănătate a două dintre produsele sale, comercializate peste Ocean: Activia şi DanActive (Actimel).

Oare vreunul din produsele Danone chiar face ceea ce pretinde că face?, se întreabă cotidianul britanic The Independent în ediţia sa de miercuri. Cel mai mare producător de iaurturi din lume a admis că a exagerat cu pretenţiile legate de beneficiile pentru sănătate a două din cele mai populare băuturi zilnice folosind publicitatea falsă, relatează sursa citată, preluată şi de Adevărul.

Danone a fost de acord să renunţe la pretenţiile potrivit cărora Activia ajută la eliminarea iregularităţilor digestive şi că produsul său de băut zilnic DanActive (Actimel) îmbunătăţeşte sistemul imunitar, potrivit unui acord încheiat cu agenţia americană de protecţie a consumatorului, Comisia Federală de Comerţ şi procurorii generali din 39 de state.

Evenimentul are loc în contextul în care pretenţiile gigantului iaurturilor conform cărora DanActive – vândut în Europa – sub numele de Actimel – ar combate diareea au fost respinse de Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentelor.

Potrivit The Independent, acesta este cel de-al doilea proces în care este implicat Danone în SUA. Pentru precedentul, Danone a plătit 26,3 milioane de euro.

Danone România: România nu trebuie să-şi facă griji

"Românii nu trebuie să îşi facă griji. În România avem o sursă imensă de informaţii atât în reclamă, cât şi pe site şi leaflet-uri, iar studiile există. Deci orice doctor, orice medic, le poate consulta. Noi le avem depuse, le avem şi la servici, le puteţi consulta şi pe site-urile noastre. Deci nu au de ce să îşi facă probleme. Reclamele Activa din România nu sunt la fel, nu sunt identice şi noi funcţionăm sub o altă reglementare, regulamentul 1924 al Comisie Europene. Avem alte reglementări. Sub incidenţa acelei reglementări noi avem dosarele ştiinţifice şi am avut aprobările date de ţările membre. Dar pe bază ştiinţifică de data asta. Deci total diferit de ce este în America. Deci nu sunt la fel, să nu vă închipuiţi că avem aceeaşi reclamă în toată lumea, pentru că oamenii au percepţii diferite în funcţie de nivelul lor de cunoaştere, în funcţie de tradiţia din ţara respectivă", a declarat Bogdan Ioachim, directorul de comunicare de la Danone, pentru Adevărul.

Aceeaşi publicaţie arată însă că reclama din SUA este similară celei din România, unde Danone spune: "Consumat zilnic, Activia cu Bifidus Actiregularis îţi oferă o soluţie delicioasă pentru a-ţi îmbunătăţi confortul digestiv şi a reduce senzaţia de balonare".

Danone a mai fost implicată într-un scandal în urmă cu trei ani, când unele produse ale sale au fost retrase de pe piaţă, care conţineau gumă de guar, suspectă de a fi contaminată cu dioxină, o toxină cancerigenă. (Realitatea.net)

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

A început să ningă în România: Zona în care au căzut primii fulgi de zăpadă în 2025!

astăzi, 08:45

Ziua de 24 august a adus un fenomen meteo atipic în România. În timp ce majoritatea oamenilor se pregăteau de sfârșitul verii, într-o zonă montană din țar...

Noul Cod Rutier 2025 schimbă regulile: Cu cât mai poți depăși viteza legală fără să fii amendat!

astăzi, 07:50

Noul Cod Rutier 2025 aduce reguli mai stricte pentru șoferii din România, în special pentru cei care apasă prea tare pedala de accelerație. Una dintre cele mai importante s...

(P) Ghidul complet al unui pasionat de tehnologie în alegerea unui soundbar Samsung de calitate

astăzi, 07:46

În prezent, căutarea unui sistem audio de calitate a devenit o prioritate pentru mulți pasionați de tehnologie. Dacă ești în căutarea unei experiențe similare cu cea de cinema chiar...