De luni, furnizorii de energie electrică și gaze naturale pot solicita deconectarea locurilor de consum în caz de neplată, iar acest lucru după ce a fost abrogată prevederea prin care în starea de alertă era asigurată continuitatea serviciilor de furnizare energie electrică și gaze.
În data de 5 august 2021, a fost emisă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2021 prin care:
“(i) s-a abrogat alin. 1 al art. 72 al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 70/2020, articol care prevedea:
- Pe perioada stării de alertă, operatorii de transport și distribuție energie electrică și gaze naturale asigură continuitatea furnizării serviciilor, iar în situația în care este incident un motiv de debranșare/deconectare, amână efectuarea acestei operațiuni până la încetarea stării de alertă
și (ii) s-a instituit un termen de grație de 90 de zile în care consumatorul avea posibilitatea să achite debitele restante”.
Prin urmare, începând cu data de 8 noiembrie 2021, furnizorii de energie electrică pot solicita deconectarea locurilor de consum în caz de neplată. De asemenea, distribuitorii de energie electrică au obligația de a da curs solicitării furnizorilor în termen de maxim 5 zile lucrătoare.
Sunt aplicabile prevederile Contractului de distribuție, a Legii 123/2012 a energiei electrice și a Ordinului 235/2019 prin care a fost aprobat Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienții finali.
Reluarea alimentării la locul de consum se va face în termen de 2 zile lucrătoare după ce furnizorul a primit dovada efectuării plății integrale a sumei datorate și a costurilor aferente serviciilor de întrerupere/reluare a alimentării cu energie electrică.