Dacă aveți restanțe la energie electrică și gaze: De luni, furnizorii pot solicita deconectarea în caz de neplată

De luni, furnizorii de energie electrică și gaze naturale pot solicita deconectarea locurilor de consum în caz de neplată, iar acest lucru după ce a fost abrogată prevederea prin care în starea de alertă era asigurată continuitatea serviciilor de furnizare energie electrică și gaze.

În data de 5 august 2021, a fost emisă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2021 prin care:

“(i) s-a abrogat alin. 1 al art. 72 al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 70/2020,  articol care prevedea:

- Pe perioada stării de alertă, operatorii de transport și distribuție energie electrică și gaze naturale asigură continuitatea furnizării serviciilor, iar în situația în care este incident un motiv de debranșare/deconectare, amână efectuarea acestei operațiuni până la încetarea stării de alertă

și (ii) s-a instituit un termen de grație de 90 de zile în care consumatorul avea posibilitatea să achite debitele restante”.

Prin urmare, începând cu data de 8 noiembrie 2021, furnizorii de energie electrică pot solicita deconectarea locurilor de consum în caz de neplată. De asemenea, distribuitorii de energie electrică au obligația de a da curs solicitării furnizorilor în termen de maxim 5 zile lucrătoare.

Sunt aplicabile prevederile Contractului de distribuție, a Legii 123/2012 a energiei electrice și a Ordinului 235/2019 prin care a fost aprobat Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienții finali.

Reluarea alimentării la locul de consum se va face în termen de 2 zile lucrătoare după ce furnizorul a primit dovada efectuării plății integrale a sumei datorate și a costurilor aferente serviciilor de întrerupere/reluare a alimentării cu energie electrică.

 

Spune-ne opinia ta