Trenul costă aproximativ 5 milioane de euro şi este singurul de mare viteză construit în România, la Craiova, după cum au anunţat reprezentanţii firmei Softronic, cea care s-a ocupat de construcţia garniturii.
"De trei luni se află în probe şi credem că în luna martie ar putea să circule cu călători", a declarat Radu Slatian, consultant Softronic.
.jpg)
Trenul poate atinge o viteză de 160 de kilometri pe oră şi are patru vagoane, însumând o capacitate de transport de peste 400 de pasageri. "Există 182 de locuri pe scaune şi 220 de locuri pentru cei care stau în picioare", a precizat Slatian.
În ceea ce priveşte avantajele aduse de construcţia noii garnituri, reprezentanţii Softronic spun că nu va mai fi necesară schimbarea locomotivei, economisindu-se energie. Proiectarea trenului a început la sfârşitul anului 2009, iar construcţia s-a încheiat anul trecut.