Cum arata "Legea cauciucurilor de iarna" in tarile europene

Proiectul de ordonanta de urgenta care prevede obligativitatea soferilor de a folosi cauciucuri de iarna in perioada 1 noiembrie - 31 martie genereaza in continuare foarte multe discutii. E normal, intrucat afecteaza multi oameni, insa nu doar aceasta este singura cauza.

Celalalt motiv este ca proiectul are foarte multe lipsuri. Un exemplu: nu se vorbeste nicaieri despre anvelopele all-season. In mod normal, o masina dotata cu astfel de anvelope poate circula in siguranta si iarna, daca pneurile au aplicata eticheta M+S (mud and snow - noroi si zapada).

Proiectul vorbeste insa doar despre anvelopele de iarna. Ce fac oamenii care au cauciucuri all-season? Primesc amenzi sau nu?

O alta ambiguitate: nu se precizeaza cu cate pneuri de iarna trebuie sa fie prevazut un autoturism, doua sau patru? E important, pentru ca se poate circula si cu doua pneuri de iarna, daca acestea sunt montate pe rotile motoare.

Mai mult, proiectul de modificare nu tine cont ca intensitatea iernilor difera de la an la an. Daca la 1 decembrie sunt 14 grade Celsius, de ce n-ar putea soferii sa-si scoata pe strada masinile echipate cu pneuri de vara? De ce legea nu se poate adapta la conditiile reale, unde este flexibilitatea?

Nu mai vorbim de faptul ca acest proiect a fost facut public in noiembrie si ar putea intra in vigoare tot in noiembrie, fara ca guvernantii sa acorde timp suficient soferilor sa se conformeze.

E interesant de vazut totusi ce prevede legislatia tarilor vest-europene legat de pneurile de iarna.

Austria si Elvetia

Pneurile de iarna sunt obligatorii pentru autoturisme in perioada 1 noiembrie - 15 aprilie atunci cand drumurile sunt acoperite de polei, gheata sau zapada. Sunt considerate corespunzatoare si anvelopele all-season, daca au eticheta "M+S".

Finlanda

Pneuri de iarna obligatorii intre 1 decembrie si 1 martie.

Franta

Cauciucurile de iarna nu sunt obligatorii. Cu toate acestea, in unele zone muntoase, soferii sunt avertizati prin indicatoare de necesitatea folosirii lanturilor sau a pneurilor de iarna.

Germania

Soferii sunt obligati sa doteze masina cu pneuri corespunzatoare conditiilor meteo. Automobilele cu anvelope de vara nu au voie sa circule pe drumuri acoperite de zapada si gheata, in caz contrar soferii fiind pasibili de amenzi.

Italia

Nu exista obligativitatea folosirii pneurilor de iarna decat in regiunea muntoasa Val d`Aosta, in perioada 15 octombrie - 15 aprilie.

Norvegia

Cauciucurile de iarna nu sunt obligatorii, insa lanturile de zapada sunt necesare pe tronsoane de drum semnalizate ca atare. Daca drumul e acoperit de zapada sau gheata, cauciucurile de iarna sau lanturile trebuie folosite.

Slovenia

Soferii sunt obligati sa foloseasca lanturi de zapada sau cauciucuri de iarna cu adancime minima de 3 mm a profilului in perioada 15 noiembrie - 15 martie sau oricand conditiile meteo o impun.

Suedia

Cauciucurile de iarna sunt obligatorii intre 1 decembrie si 31 martie, adancimea minima a profilului pneului trebuind sa fie de 3 mm.


(ziare.com)

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Juniori de la FC Botoșani convocați la lotul național!

astăzi, 14:00

Patru juniori din cadrul Academiei FC Botoșani, componenți ai echipelor U14 și U15, au fost convocați pentru a participa la acțiunea de selecție pe care Federația Română de Fotbal (FRF) ...

PSD Botoșani îl va susține pe primarul Cosmin Andrei, dacă se va organiza un referendum local privind evacuarea chiriașilor scandalagii din Centrul Vechi!

astăzi, 13:45

PSD Botoșani va desfășura o campanie în sprijinul primarului Cosmin Andrei dacă acesta va organiza un referendum local pe tema evacuării chiriașilor recalcitranți din Centrul Istoric. ...

Peste 50 de sancțiuni și zeci de puncte penalizare, aplicate de polițiștii botoşăneni!

astăzi, 13:35

Pe perioada weekendului , traficul rutier și pietonal s-a aflat în atenția polițiștilor locali din cadrul Serviciului Circulația pe Drumurile Publice, fiind prezenți în zonele predis...