O simplă căutare pe site-urile care găzduiesc anunțuri de vânzări auto dezvăluie prețuri diferite pentru vehicule identice. De multe ori, diferența este făcută de dotări, număr de kilometri și stare tehnică, dar există și prețuri care nu au nici o legătură cu realitatea din piață.
Este deja știut că un vehicul nou se devalorizează cu circa 25% în primul an de utilizare și cu încă 10% în următorii ani. Numai că, pe lângă cifrele seci, o evaluare corectă trebuie să ia în calcul și elemente mai greu de cuantificat precum starea tehnică, aspectul, numărul de kilometri parcurși și echipamentele prezente la bord. Desigur, dacă vorbim de o simplă cotieră sau de un set de huse pentru scaune, influența lor în prețul final este insignifiantă însă, dacă luăm în calcul echiparea mașinii cu jante din aliaj, filtru de particule sau sisteme de asistență a șoferului, prețul poate fi influențat destul de mult.
Până aici, ține de intuiția fiecăruia și de "știința" de a negocia pentru a ajunge la un preț cât mai avantajos. Fie că e vorba de vânzător sau cumpărător.
Lucrurile certe sunt însă prețurile medii, adică cele de la care e indicat să pornească orice alt calcul sau negociere. Să luăm de exemplu patru vehicule din segmentul compact, foarte bine vândute în România: Opel Astra, Volkswagen Golf, Renault Megane și Ford Focus. Folosind instrumentele puse la dispoziție chiar de site-urile cu anunțuri se observă clar că Opel Astra 1.7 iCDTi, echipare Essentia, din 2005 are acum un preț mediu de 6.312 euro.
Pe site-ul Autovit, modele identice se comercializează și cu 7.500 de euro, dar și cu 5.690 de euro. La fel de diferite sunt și prețurile găsite pe Auto.ro. Diferența dintre valoarea medie, 6.312 euro, și prețurile afișate este dată exact de elementele specificate anterior dar și de un factor important care poate scoate din buzunarul cumpărătorului sume frumușele: înmatricularea. Dacă mașina nu este înmatriculată în România, cumpărătorul va trebui să achite o taxă pe poluare care depășește 1.000 de euro.
Din punctul de vedere al vânzătorului, suma cu care poate fi comercializată mașina pe piață depinde foarte mult tot de prețul mediu. Cum spuneam, în cazul Opel Astra Essentia 1.7 iCDTi produsă în 2005, prețul mediu actual este, conform auto.ro, de 6.312 euro, cu nu mai puțin de 61% mai mic decât prețul cu care proprietarul a achiziționat mașina nouă. Dintre cele patru vehicule comparate, singurul care înregistrează o devalorizare mai mare decât Opel Astra este Renault Megane II. Acesta are acum un preț mediu de numai 4.348 de euro, față de 14.729 euro cât a costat, nou, în 2005. Devalorizarea acestui model a atins 70%.
Un Volkswagen Golf în schimb, tot cu motor diesel (1.9 TDI), înregistrează, în aceeași perioadă, o devalorizare de doar 54%, iar Ford Focus 1.6 TDCi – 68%. Prin urmare, pe lângă toate cele enunțate mai sus, un alt element extrem de important care impune prețul unui vehicul second-hand este marca acestuia.
evz.ro
Cu cât poți vinde un autoturism după cinci-șase ani de utilizare
Stiri Botosani Wednesday, 5 October 2011 ActualitateSpune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Calendar Ortodox: Cinstim astăzi pe Sf. Ier. Grigorie Taumaturgul, Episcopul Neocezareei, şi Ghenadie, Patriarhul Constantinopolului; Sf. Cuv. Lazăr Zugravul
astăzi, 08:00
După moartea tatălui său, pe când Grigorie avea 14 ani, mama sa l-a trimis la dascăli de seamă, unde a învăţat limba latină şi arta oratoriei, încât mulţi ajunseseră...
Botoșănean de 31 de ani, arestat pentru pentru furt din magazine! (foto)
Saturday, 16 November 2024
Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui tânăr de 31 de ani din municipiul Botoșani, bănuit de comiterea infr...
A început la Botoșani campania „Încalță un copil, de iarnă!”: Ce trebuie să facă cei ce vor să participe!
Saturday, 16 November 2024
„Încalță un copil, de iarnă!” este un apel la solidaritatea și generozitatea botoșănenilor din țară și din străinătate, care permit multor copii din satele sărace a...