Aproape 200 de aeroporturi din Europa riscă să intre în insolvență în următoarele câteva luni, dacă transportul de pasageri nu dă semne de revenire, până la finele anului. Anunțul a venit din partea forului tutelar european, Consiliul Internaţional al Aeroporturilor din regiunea Europa (ACI), citat de Bloomberg.
Potrivit datelor oficiale, 193 din 740 de aeroporturi vor avea curând probleme cu plățile și fluxul de lichidități, în condițiile în care restricțiile se prelungesc. Este vorba, în general, de mici aeroporturi regionale, cu mai puțin de 5 milioane de pasageri pe an, dar care în total oferă 277.000 de locuri de muncă şi 12,4 miliarde de euro din PIB-ul european, susține RealitateaFnanciară.net.
Nici marile huburi aeriene europene nu se află într-o situație mai bună. Primele 20 de aeroporturi ale continentului au deja datorii de 16 miliarde de euro, adică circa 60% din veniturile lor anuale, arată datele ACI.
La nivelul lunii septembrie, traficul de pasageri la aeroporturile europene a scăzut cu 73% față de aceeași perioadă a anului trecut, fiind vorba de 172,5 milioane de călători mai puțin. În octombrie, decalajul a crescut la 75%, chiar 80% aeroporturilor din UE, Elveţia sau Marea Britanie.
De la începutul anului, aeroporturile afiliate ACI au pierdut aproape 1,3 miliarde de pasageri.
La mijlocul lunii octombrie, Compania Naţională „Aeroporturi Bucureşti”, care administează cele două aeroporturi ale Capitalei, estimează că va avea la sfârșitul anului pierderi brute de aproape 130 de milioane de lei, din cauza resticților impuse pe fondul crizei Covid-19, potrivit proiectului de rectificare a bugetului, prezentat de Ministerul Transporturilor.
În prezent, România este țara cu cea mai mare migrație din Europa, iar transportul spre locurile de muncă și spre casă se face pe calea aerului.