Botoşănenii din municipiul - reşedinţă de judeţ, care locuiesc la case, par să fie cei mai responsabili plătitori ai serviciilor de apă şi canalizare. Aceasta, dar şi iminenţa debranşării comunicată prin cele 209 somaţii trimise în perioada 1 aprilie - 31 august, au făcut ca debitul populaţiei de la case să scadă de la 147.194 lei, cât era în finalul lui 2008, la 103.611 lei. O problemă pentru recuperarea debitelor rămâne cea a clienţilor Apa Grup ce provin din rândul chiriaşilor Locativa Botoşani. Deşi, în primele opt luni ale anului, aceştia au achitat peste 170.000 de lei, debitul total al celor din fondul locativ de stat a crescut cu 6%. La 31 august, 155 din cei 892 de chiriaşi ai Locativa aveau restanţe către Apa Grup mai mari de 1.000 de lei, fiecare.
240 de clienţi, locatari în ansamblurile de blocuri din municipiul Botoşani au fost înştiinţaţi prin intermediul executorului judecătoresc asupra situaţiei facturilor neplătite. În urma notificărilor s-au efectuat plăţi în valoare de aproape 200.000 de lei, însă debitul total al botoşănenilor intraţi sub incidenţa Codului de procedură civilă, art.720, a crescut cu alte 700.000 de lei, în comparaţie cu finalul anului trecut.
Datorii se înregistrează şi din partea clienţilor Apa Grup din afara municipiului Botoşani. Topul este format din persoanele fizice cu contract din Bucecea, cu facturi restante de peste 180.000 de lei, urmate de cele din Ripiceni, pe locul trei situându-se locuitorii oraşului Flămânzi.
În ceea ce-i priveşte pe agenţii economici, Compartimentul urmărire şi recuperare creanţe a trimis cu 15% somaţii mai multe decât în anul precedent. 140 de firme au fost somate doar în perioada februarie-august pentru că aveau cel puţin trei facturi neachitate. 6% dintr-un total de aproape 10 milioane de lei au fost astfel recuperaţi în acest an. Măsura sistării alimentării cu apă a fost luată în cazul a 9 agenţi economici. Au fost în cauză două suspiciuni de fraudă, cinci debranşări din cauza neplăţii facturilor restante şi două cereri de sistare venite din partea firmelor în cauză.
87 de persoane fizice au fost date în judecată în acest an de către Apa Grup Botoşani, acestora adăugându-li-se 7 agenţi economici, juriştii societăţii gestionând şi peste 90 de executări silite.
Cu toate aceste măsuri derulate, 40% din debitul total al clienţilor Apa Grup Botoşani reprezintă datorii mai vechi de un an, cu 3,27 puncte mai mult decât la finalul anului 2008.
Rugămintea mea către toţi clienţii Apa Grup este să fie cât mai corecţi cu noi. Cu toată această criză, să încerce să-şi plătească facturile pentru apă şi canal, să ne dea astfel posibilitatea să le oferim servicii de mai bună calitate. Este un cerc al ajutorului, dacă vreţi. Ei ne ajută pe noi fiind buni plătitori, pentru ca să putem să-i ajutăm la rândul nostru să aibă străzi reparate şi apă de mai bună calitate., este declaraţia lui Maricel Georgescu, directorul general al Apa Grup Botoşani.