Depunerea dosarelor de finanțare pentru accesarea programelor ”Rabla Clasic” și ”Rabla Plus” se face în acest an exclusiv online. Toate documentele necesare sunt acceptate în format electronic, a anunțat Ministerului Mediului, Apel și Pădurilor.
De asemenea, certificatele de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale au fost înlocuite cu o declarație pe propria răspundere din care să reiasă faptul că viitorul posesor al mașinii nu are datorii la stat.
"Ca urmare a stării de urgenţă decretată la nivel naţional, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, prin Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), aplică măsuri speciale în ceea ce priveşte derularea programelor de finanţare. Astfel, depunerea dosarelor în cadrul Programelor Rabla şi Rabla Plus se va face integral online, fiind acceptate în format electronic toate documentele necesare. Totodată, obligativitatea prezentării certificatului de distrugere şi radiere a autovehiculelor vechi a fost înlocuită cu o comunicare online către dealer în care să fie specificate data şi numele operatorului unde maşina a fost casată. De asemenea, certificatele de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale au fost înlocuite cu o declaraţie pe proprie răspundere din care să reiasă că viitorul posesor al maşinii noi nu are datorii la stat, la momentul achiziţiei", se arată într-un comunicat.
Ministerul de resort a menționat faptul că termenele de depunere a dosarelor în cele două programe au fost modificate.
Astfel, pentru ''Rabla Clasic'' valabilitatea Notei de înscriere, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru persoanele juridice a fost extinsă cu 60 de zile, mai exact la 180 de zile. În privinţa casării autovehiculului termenele au fost prelungite cu 60 de zile de la data emiterii Notei de înscriere pentru persoanele fizice, iar pentru persoanele juridice termenul este de 180 de zile de la data emiterii contractului de finanţare şi a Notei de înscriere.
De asemenea, pentru ''Rabla Plus'' valabilitatea Notei de înscriere atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru persoanele juridice a fost extinsă cu 40 de zile, mai exact la 220 de zile, de la data emiterii.
"Mai mult, pentru toate programele şi proiectele aflate în derulare, cu excepţia Rabla şi Rabla Plus, cărora le sunt aplicabile modificările expuse anterior, toate termenele se suspendă pe perioada stării de urgenţă şi încă 30 de zile după încetarea acesteia. Aceste măsuri au menirea să înlesnească obţinerea şi acordarea finanţării prin debirocratizarea proceselor specifice, în sensul acceptării documentelor emise în format electronic şi transmiterii acestora prin mediul online, prorogării sau, după caz, suspendării termenelor în cadrul programelor şi contractelor aflate în derulare, fără însă a suspenda sesiunile în curs, programele şi proiectele putându-se derula în continuare", a explicat instituția în comunicatul de presă.