De asemenea, au fost luate măsurile de securitate necesare desfășurării acestuia în condiții optime, existand insa, si de aceasta data incercari de fraudare a examenului, sanctionate corespunzator.
Rezultatele din acest an au înregistrat o creștere a promovabilității examenului, justificată, în principal, de desfășurarea unui Bacalaureat diferențiat, ceea ce a reprezentat o schimbare în sistemul educațional, susținută și de Consiliul Național al Elevilor. A fost un prim pas spre eficientizarea ultimei etape din ciclul preuniversitar.
Cu toate acestea, procentul de promovabilitate nu reflectă o creștere a calității actului didactic sau o îmbunătățire a responsabilității elevilor față de propria lor educație. Rezultatele de anul acesta transmit, în continuare, un semnal de alarmă pentru viitorii absolvenți, în legătură cu responsabilitatea pe care aceștia o au față de promovarea examenului, pregătirea lor de către cadrele didactice și implicarea părinților în acest proces.
Iulia-Flavia MIRON, Președintele Consiliului Național al Elevilor declară:
Având în vedere condițiile în care s-a desfășurat anul acesta Bacalaureatul si rezultatele inregistrate, insitutiile responsabile, în colaborare cu ONG-uri de specialitate și structuri reprezentative ale elevilor, părinților și studenților au posibilitatea de a adopta politici educaționale și strategii de eficientizare a sistemului educațional preuniversitar în baza unei analize corecte. Unul dintre factorii care au produs o creștere a procentului de promovabilitate este desfășurarea Bacalaureatului diferențiat, care a respectat programa și materia predată corespunzător fiecărei filiere. Cu toate acestea, procentul de promovabilitate trebuie să fie în continuare unul real, în creștere, fapt care necesită o implicare sistematică, mult mai mare din partea elevilor, dar și a cadrelor didactice și a părinților. Consideram a fi benefica si solicitam in acest sens, organizarea unei dezbateri cu reprezentanți ai Ministerului Educației Naționale, elevilor, profesorilor și ai părinților pentru a identifica soluții la problemele actuale ale sistemului educațional preuniversitar.