Concluziile finale ale anchetei IȘJ de la Școala 13!

Inspectoratul Școlar JudeÈ›ean (IȘJ) a finalizat ancheta la Școala nr. 13 din municipiul BotoÈ™ani în cazul copilului cu Sindrom Down ai cărui părinÈ›i acuză un cadru didactic de "discriminare È™i instigare".

După ancheta iniÈ›ială declanÈ™ată în urma izbucnirii scandalului, la finalul căreia reprezentanÈ›ii Inspectoratului Școlar JudeÈ›ean au precizat că “profesorii care predau la clasa a V-a B, la Școala gimnazială nr. 13 BotoÈ™ani È™i părinÈ›ii acestor elevi nu au instigat la discriminare È™i nu au solicitat eliminarea respectivului elev din învățământul de masa", conducerea Inspectoratului a dispus o reverificare.

Potrivit inspectorului general al IȘJ, Mihaela Huncă, nici în urma celei de-a doua anchete nu s-au confirmat acuzaÈ›iile lansate la adresa profesoarei de geografie, Mihaela Filip.

IȘJ a trasat în schimb niÈ™te recomandări pentru unitatea de învățământ în care învață È™i copii cu cerinÈ›e educaÈ›ionale speciale. 

“O echipă formată din doi inspectori È™i un specialist de la Centrul JudeÈ›ean de Resurse È™i Asistență EducaÈ›ională s-au deplasat acolo È™i au discutat atât cu părinÈ›ii, cu profesorul de sprijin, cu dirigintele, cu cadrele didactice, È™i în urma acestei reverificări s-au dat câteva recomandări unității de învățământ. În primul rând este necesar să se realizeze ateliere de lucru È™i de formare cu cadrele didactice care predau la acea clasă, împreună cu profesorul de sprijin È™i să existe È™i componente ale acestor ateliere împreună cu părinÈ›ii. Nu este vorba numai de părinÈ›ii acestui elev, ci de toÈ›i părinÈ›ii care au copii cu cerinÈ›e educaÈ›ionale speciale. Noi am solicitat Casei Corpului Didactic să realizeze la nivel judeÈ›ean activități de formare cu toate cadrele didactice care lucrează cu elevi cu cerinÈ›e educaÈ›ionale speciale tocmai pentru a preveni asttfel de evenimente È™i pentru o adaptare mai uÈ™oară atât a elevului dar È™i pentru o integrare mai bună în colectivele de elevi. E necesar ca nu numai È™coala, dar È™i părinÈ›ii să colaboreze foarte mult, È™i să existe o comunicare mult mai bună S-a mai recomandat să fie adaptată proiectarea didactică, fiÈ™ele de lucru, testele pentru aceÈ™ti copii. Cât priveÈ™te comportamentul doamnei profesoare, nu s-a dovedit a fi adevărat", a declarat Mihaela Huncă, inspector general al IȘJ BotoÈ™ani. 

 

 

Spune-ne opinia ta