Zeci de persoane s-au arătat nemulțumite de închiderea fostului magazin de fond plastic. City Galery, așa cum se numește încă din 2006, își va închide ușile, după ce reprezentanții Muzeului Județean au solicitat conducerii Consiliului Județean, acordarea acestui spațiu.
“Până acum am avut contract de trei cu cei de la Consiliu Județean prin licitație publică. Noi aici am făcut toate amenajările, inclusiv fațada cu decontare din chirie. Nu puteai să organizezi evenimente culturale și să inviți artiști consacrați într-un spațiu complet inadecvat. Mi s-a decontat din chirii, dar eu am făcut credite bancare și dobânda am suportat-o noi. În această perioadă, cât am deținut noi spațiul, printr-o eroare, în urma unui control al Curții de Conturi s-a constatat că noi, în calitate de agent economic trebuia să plătim un impozit similar impozitului pe clădiri, în situația în care spațiile aparținând Consiliului Județean sunt închiriate de societăți comerciale. După 5 ani s-a calculat și am avut de plătit de 23 de mii de lei, pentru că la nivelul Consiliului Județean nu s-a făcut o reevaluare, o dată la trei ani, conform legii”, ne-a declarat Speranța Dumitriu, reprezentanta City Galery.
În opinia celor de la galerie, ar fi o nedreptate cel puțin din punct de vedere financiar ținând cont de faptul că este doar un magazin de fond plastic. Știind că anul acesta contractul expiră, s-a solicitat încă din luna a patra că doresc să continue activitatea.
“Am citit noul Cod Administrativ, am văzut că este vorba de o nouă licitație și am primit asigurări că nu vom avea niciun fel de probleme. Dar în acest interval a intervenit domnul director de la Muzeul Județean, care a solicitat Consiliului Județean spațiu suplimentar, ținând cont de faptul că vor beneficia de fonduri pentru reabilitarea instituției și are nevoie pentru a-și depozita o serie de exponate. Noi am fost corecți atât în ceea ce privește destinația activității, menținând profilul, cât și în privința impozitelor și taxelor. Noi dacă am vândut o iconiță am plătit ce era de plătit la stat, taxa de timbru și impozitul aferent”, a mai spus Speranța Dumitriu.
S-au făcut adrese la toate instituțiile statului fiind aduse la cunoștința acestora că nu este normal ca elevii de la Liceul de Artă, Școala Populară de Artă cât și cei de la Seminar sunt vitregiți de achiziționarea de produse specifice fondului plastic.
În ultimii 10-15 ani, City Galery a devenit un brand, iar iubitorii de artă plastică, elevii de la unitățile de profil municipiu cât și din alte județe aveau posibilitatea să cumpere materiale destinate activității artistice, la prețuri accesibile. Pe o rețea de socializare, câteva zeci de susținători ai galeriei de artă, s-au arătat indignați de decizia celor de la CJ cu privire la sistarea contractului de închiriere cu respectivul agent economic.
În replică, reprezentanții Consiliului Județean, prin vocea președintei Doina Federovici, au precizat că în conformitate cu normele Noului Cod Administrativ a schimbat modul în care se face inventarierea bunurilor aparținând unităților administrativ teritoriale și niciun spațiu nu mai poate fi închiriat fără ca patrimoniul județului să fie atestat de Plenul Consiliului Județean.
“Normele de aplicare au apărut destul de târziu, în data de 20 mai 2020, iar procedura de inventariere potrivit noilor norme legale este în curs. Facem precizarea că, fără stabilirea unui inventar clar, orice spațiu nu mai poate fi închiriat prin hotărâre de Consiliu Județean, Instituția Prefectului nedând aviz de legalitate pe o astfel de hotărâre. Administratorul societății care a închiriat spațiul a fost înștiințat din timp despre faptul că nu i se va mai putea prelungi contractul de închiriere”, a mai completat Federovici.