CFR, mesaje contradictorii: Au avertizat că falimentează, acum asigură că situația e sub control!

CFR Călători are nevoie în fiecare lună de 365 de milioane de lei, din care alocă 80 de milioane doar pentru salariile angajaÅ£ilor.

Sunt noi probleme pe calea ferată. Conducerea CFR avertizează că unele trenuri ar putea fi suspendate. Compania riscă să intre într-un blocaj financiar, È™i asta pentru că banii primiÈ›i de la stat nu ajung pentru acoperirea cheltuielilor curente.

Autoritățile promit că vor găsi soluÈ›ii pentru a evita o criză în transportul feroviar.

Cu un buget mai mic cu 20% față de anul trecut, conducerea CFR Călători susține că a rămas fără bani iar din aceasta cauza există riscul ca unele trenuri să nu mai circule.

 

Întâi au ameninÈ›at cu suspendarea trenurilor

InformaÈ›iile alarmante apar într-un document pe care operatorul feroviar l-a transmis la sfârÈ™itul săptămânii Ministerului Transporturilor, È™i în care cere sume mai mari ca să-È™i acopere cheltuielile.

Banii vin de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară iar președintele instituției susține că pentru moment, bugetul nu permite alocări suplimentare.

Mihai Barbu, preÈ™edinte ARF: Sunt probleme la nivelul companiei CFR Călători pentru plata utilităților È™i celorlalte lucruri, invocau plata motorinei către furnizori. Dumnealor doresc mai mult bani. Într-adevăr anul trecut au primit mai mulÈ›i bani, dar anul acesta va trebui să aibă o altă aprobare. Noi vom discuta dacă există această posibilitate.

CFR Călători are nevoie în fiecare lună de 365 de milioane de lei, din care alocă 80 de milioane doar pentru salariile angajaÅ£ilor. Motorina costă 30 de milioane de lei, iar energia electrică încă 40 de milioane de lei. Mai este nevoie de bani È™i pentru reparaÈ›ii, tichete de masă sau plăți făcute pentru diverÈ™i furnizori.

Rodrigo Maxim, lider de sindicat: Problema este că dacă se dă bani mai puÈ›ini, 30 de lei pe 3 km, în loc de 47 de lei - nu sunt bani suficienÈ›i pentru plata furnizorilor, riscăm să se oprească trenurile care sunt pe diesel, care sunt pe motorină pentru că nu sunt bani de plata motorinei È™i în această situaÈ›ia. În România mai mult de 60% nu este electrificată È™i atunci se vor opri foarte multe trenuri pe calea ferată din total prestatie de 80%.

Conducerea CFR s-a râzgândit

În două zile, CFR a transmis comunicate de presă cu mesaje diferite. Dacă în primul sugera posibilitatea unei crize financiare, acum conducerea a adoptat un ton împăciuitor.

Într-o notă mai optimistă, conducerea CFR dă asigurări că nu îÈ™i va sista activitatea È™i nu există riscul unui faliment al companiei. Râmân totuÈ™i întrebări legate de modul în care operatorul feroviar îÈ™i gestionează bugetul. La începutul anului, de exemplu, CFR Călători a anunÈ›at că va renunÈ›a la 240 de trenuri, în special curse neprofitabile, cu puÈ›ini călători. Sindicatele spun însă că s-a ajuns în această situaÈ›ia din lipsă de fonduri È™i de personal.

Problemele vechi rămân È™i acestea. La prânz, două garnituri care veneau în BucureÈ™ti de la PiteÈ™ti È™i IaÈ™i aveau între 85 È™i 45 de minute întârziere, scrie È™tirileprotv.ro.

Tânăr: Am pierdut astăzi trei trenuri doar pentru că am stat undeva la 45 de minute la coadă, mi se pare incredibil. Două case deschise È™i 250 de persoane erau acolo. Poate să se automatizeze puÈ›in mai mult, iar sistemul să fie mai fluent. Aparatele de aici din gară nu sunt folosite.

DeÈ™i tot mai multe locomotive vechi sunt modernizate cu bani europeni acordaÈ›i prin PNRR, încă sunt mari întârzieri la livrarea trenurilor noi.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Românii din străinătate vor plăti din nou niște TAXE care au fost eliminate în urmă cu opt ani!

astăzi, 17:41

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) vrea să reintroducă o serie de taxe pentru românii care locuiesc în diaspora È™i au nevoie de servicii consulare. ReprezentanÈ›ii ministerului spun cÄ...

Complicitate între șefii de ocoale silvice și hoții de lemne. Diana Buzoianu le pune gând rău!

astăzi, 15:58

Fenomenul tăierilor ilegale de arbori din România e un subiect aprins pe agenda publică, în ultimele decenii. Ca dimensiune concretă, investigaÅ£iile mai multor organizaÈ›ii au estimat ...

CMJ Botoșani: A doua sesiune de admitere în învățământul postliceal militar. Cum se face înscrierea!

astăzi, 14:55

Învățământul militar postliceal, formarea maiÈ™trilor militari È™i a subofiÈ›erilor în activitate, continuă cu Sesiunea II. Se pot înscrie absolvenÈ›ii de liceu cu diplomă...