Șefii CFR Călători și-au crescut indemnizațiile în austeritate. La Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători” SA, companie a Ministerului Transporturilor, s-a considerat că niște măriri de îndemnizații sunt binevenite.
Mai ales că, după ani întregi în care au pierdut sute de milioane de lei din bugetul statului, în 2023, au reușit să scoată ceva profit. Astfel, în ciuda declarațiilor premierului Marcel Ciolacu, referitoare la „strângerea curelei”, șefii de la CFR Călători, ajunși în funcții cu sprijinul PSD și PNL, au ignorat apelul la stoparea cheltuielilor.
Campioni la întârzieri, dar primii la majorări de lefuri
Pe lângă starea jalnică a majorității vagoanelor pentru transportul de călători, CFR este campioană și la întârzieri. În anul 2022, trenurile de călători au însumat peste 4,3 milioane de minute întârziere. Adică mai bine de opt ani. Anul 2023 a arătat puțin mai bine, cu o medie de 8 minute de întârziere pe tren, în primele opt luni ale anului, întârzierile cumulate au ajuns la peste 4,6 ani.
Cu toate acestea, și șefii de la CFR Călători SA au considerat că „performanțele” le permit să-și majoreze indemnizațiile lunare, respectiv pentru membrii neexecutivi ai Consiliului de Administrație, cu suma de 3.300 de lei. Și asta tot printr-o hotărâre AGA de la sfârșitul anului trecut, ca și la CFR SA.
Citește integral AICI