Cele mai bune trucuri subliminale folosite de retaileri pentru a te face să cumperi
Stiri Botosani Monday, 5 January 2015 ActualitateTe fac nostalgic
Cele mai recente cercetări arată că, atunci când se simt nostalgici, oamenii tind să pună mai puţin preţ pe partea materială a lucrurilor şi implicit sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produsele pe care şi le doresc.
Vânzătorii se poartă urât
Contrar aparenţelor, vânzătorii care se comportă urât cu clienţii lor îi determină pe clienţi să cumpere lucruri mai scumpe. Constatarea a ieşit la iveală în urma mai multor studii realizate în rândul persoanelor cu mulţi bani, care cumpără articole ale brandurilor exclusiviste. Nu este însă valabilă şi în cazul celor care cumpără din magazine de masă.
Folosesc ambalaje minuscule
Chiar dacă aţi fi tentat să credeţi că este mai uşor de transportat şi să consumaţi sucuri şi bere la cutii mici, adevărul este că acest lucru este în avantajul comercianţilor şi al producătorilor. Cercetările arată că, de fapt, atunci când se cumpără în doze mici, oamenii consumă, fără să îşi dea seama, mai mult.
Te lasă să te pierzi prin magazin
Nu este o întâmplare faptul că hipermarketurile au marfa aranjată "fără nicio logică". Îi face pe oameni să devină confuzi şi să piardă astfel din vedere care a fost scopul pentru care au ajuns în magazin. Oamenii devin impulsivi şi cumpără mult mai multe produse de care nu au realmente nevoie. Totodată, cercetările indică faptul că, în acest mod, clienţii devin mai puţin sensibili la preţ.
Te lasă să atingi marfa
Potrivit unui studiu realizat de compania Caltech, consumatorii sunt dispuşi să plătească cu până la 40% mai mult pentru băuturi şi cu 60% mai mult pe snacks-uri dacă acestea sunt prezente fizic pe raft, decât dacă ar privi poze cu aceste produse. De asemenea, cu cât o persoană ţine mai mult timp un produs în mînă, cu atât este mai dispusă să plătească mai mult pentru el.
Creează iluzia de chilipir
Cercetătorul Martin Lindstrom a descoperit faptul că adăugând propoziţia "cel mult opt porţii pentru fiecare client" pe eticheta cutiilor cu supă, vânzările la aceste produse au crescut semnificativ, chiar dacă, în realitate, nu se oferea niciun discount. Atunci când creează impresia că oferă discounturi, retailerii vând mai mult.
Oferă gustări gratuite
Un studiu publicat în Journal of Consumer Research arată că, imediat ce consumă ciocolată oferită gratuit, clienţii sunt mult mai interesaţi de produsele de lux, precum ceasuri, haine de brand sau laptopuri scumpe.
Aleg cu grijă ambienţa din magazin
Muzica şi mirosul din magazin pot face clienţii să fie mai puţini atenţi la banii pe care îi cheltuiesc. Spre exemplu, Lindstrom a parfumat un magazin de electrocasnice cu miros de plăcintă cu mere şi vânzările la cuptoare au crescut cu 23%. De asemenea, acesta a descoperit că, alternarea muzicii franceze cu cea germană într-o vinărie îi influenţează pe consumatori în alegerea lor.
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Activitate de sănătate publică pe Pietonalul „Unirii” din Botoșani!
Direcția de Sănătate Publică (DSP) Botoșani și Rețeaua de Asistență Medicală Comunitară din județul Botoșani organizează o activitate de sănătate publică în aer liber, intitulat...
Botoșani: Un bărbat care a dat buzna peste soție la serviciu, deși nu avea voie, a fost arestat!
La data de 15 iulie 2025, instanța de judecată și-a însușit propunerea organelor judiciare și a dispus arestarea preventivă pentru 30 de zile a unui bărbat, de 47 de ani, din municipiul B...
O nouă ediție a Festivalului „Seri Eminesciene”, informații pentru comercianții din zona food-court!
Memorialul Ipoteşti – Centrul Naţional de Studii „Mihai Eminescu”, instituţie aflată în subordinea Consiliului Judeţean Botoşani, organizează în perioada 8-10 augu...
Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2025 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri
Pagină generată în 1.37 secunde
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici