Conform Comisiei Europene, instituția care a decis că este obligatoriu ca șoferii să aibă „cutia neagră”, aceasta monitorizează și stochează diverse informații cum ar fi: viteza vehiculului, timpul în care s-au acționat frânele, accelerația, unghiul de virare, dar și activarea sistemelor de siguranță (airbagurile).
Autoritățile spun că principalul motiv pentru deținerea acestui dispozitiv este de a oferi autorităților mai multe informații pentru investigarea accidentelor rutiere.
Datele stocate pot oferi informații cruciale asupra circumstanțelor care au condus la producerea unui accident, astfel putând contribui la identificarea și implementarea unor măsuri pentru prevenirea unor tragedii pe șosele.
Cutia neagră stochează date și după producerea unui accident. Prin urmare se înregistrează, printre altele, modificările de viteză pe direcția longitudinală și laterală, starea centurii de siguranță a șoferului și a pasagerului din față, martorul de avertizare airbag și ora la care au fost declanșate airbagurile, notează evz.ro.