Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunțat lansarea aplicației dedicate utilizatorilor de carte electronică de identitate (CEI), care poate fi descărcată și instalată pe laptopuri sau PC-uri de pe portalul de servicii electronice al ministerului.
Aplicație dedicată pentru cei care au carte electronică de identitate
AplicaÈ›ia oferă cetățenilor posibilitatea de a vizualiza informaÈ›iile personale înscrise pe CEI, inclusiv domiciliul È™i reÈ™edinÈ›a, precum È™i de a autentifica în sisteme informatice È™i de a semna documente în format electronic cu ajutorul semnăturii electronice avansate.
Documentele semnate astfel au aceeași valoare legală ca cele semnate olograf.
AplicaÈ›ia permite È™i vizualizarea informaÈ›iilor din certificatele digitale emise de MAI È™i stocate pe CEI, precum È™i resetarea codurilor PIN de autentificare È™i semnare, în cazul în care acestea au fost uitate. Pentru utilizarea CEI, este necesar un cititor de carduri compatibil (integrat sau extern) È™i aplicaÈ›ia dedicată instalată pe un dispozitiv de tip laptop sau PC, scrie Capital.ro.
„DeÅ£inătorii de cărÅ£i electronice de identitate (CEI) pot explora beneficiile noului document de identitate cu ajutorul aplicaÅ£iei dedicate CEI, care poate fi descărcată de pe portalul HUB de servicii electronice al MAI, prin accesarea următorului link: https://hub.mai.gov.ro/aplicatie-cei. Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor, pe HUB-ul de servicii electronice al MAI a fost publicat un Ghid pentru utilizarea aplicaÅ£iei dedicate cărÅ£ii electronice de identitate. MenÅ£ionăm faptul că aplicaÅ£ia se instalează doar pe o staÅ£ie de lucru PC sau laptop”, a transmis MAI într-un comunicat.
MAI dezvoltă în prezent È™i o aplicaÈ›ie pentru utilizarea cărÈ›ii electronice
MAI dezvoltă în prezent È™i o aplicaÈ›ie pentru utilizarea cărÈ›ii electronice de identitate în format digital pe smartphone, în cadrul proiectului D4eID – Digitalizare pentru promovarea cărÅ£ii de identitate. Acest proiect este finanÈ›at prin Planul NaÈ›ional de Redresare È™i Reziliență (PNRR), termenul de finalizare fiind stabilit pentru mai 2026.
Începând cu data de 10 iunie, prin intermediul HUB-ului de servicii electronice va deveni disponibil un nou serviciu: eliberarea online a certificatelor de atestare a domiciliului sau reÈ™edinÈ›ei. Certificatul va fi semnat electronic cu un certificat calificat de către DirecÈ›ia Generală pentru EvidenÈ›a Persoanelor È™i va putea fi transmis prin e-mail persoanelor fizice sau juridice interesate. IniÈ›ial, documentul va fi disponibil în limba română, urmând ca o versiune multilingvă, recunoscută la nivelul Uniunii Europene, să fie introdusă ulterior.
Este emisă gratuit pentru toÈ›i cetățenii români care au împlinit vârsta de 14 ani
Cartea electronică de identitate este emisă gratuit pentru toÈ›i cetățenii români care au împlinit vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin PNRR. CEI respectă dimensiunile standardizate ale cardurilor bancare, este conformă normelor europene È™i include elemente avansate de securitate pentru a preveni falsificarea È™i furtul de identitate. De asemenea, poate fi utilizată ca document de călătorie È™i facilitează accesul la servicii electronice È™i semnătura digitală.
Cetățenii pot solicita o carte electronică de identitate chiar dacă documentul actual nu a expirat. Mai multe informații despre beneficiile CEI sunt disponibile pe pagina oficială: https://carteadeidentitate.gov.ro/.