Un studiu recent arată că modelele de lux și cele puternice sunt cele mai frecvent avariate în România. De asemenea, există o tendință a șoferilor de a supraestima controlul asupra vehiculelor puternice, ceea ce contribuie la creșterea riscului de accidente.
Dacă combinăm datele tuturor țărilor din studiu, BMW are cele mai multe înregistrări de daune (66,7%), urmat de Hyundai (62,1%) și Subaru (59,5%).
Atât în România, cât și în alte țări studiate, mașinile puternice sunt avariate mai frecvent, ceea ce sugerează că unii șoferi își pot supraestima abilitățile și tind să apese prea tare pedala de accelerație.
În România, Lexus a fost marca cu cele mai puține înregistrări de daune (40,8% din vehiculele verificate), urmată de Nissan (42%) și Renault (43,2%).
„O mașină este adesea avariată într-o țară, reparată ieftin și apoi vândută în alta. Multe vehicule implicate în accidente majore sunt importate în Europa din SUA. Chiar și în interiorul aceleiași țări vehiculele tind să fie implicate măcar o dată într-un accident la fiecare 5-10 ani. Având în vedere că vârsta medie a mașinilor verificate în România este de 9,8 ani, este probabil ca multe vehicule să fi fost implicate măcar o dată într-un accident”, spune Matas Buzelis, expert în piața auto și șeful de comunicare al carVertical.
Daunele mașinilor de lux pot costa peste 32.500 de lei
Costul reparațiilor unui vehicul care a fost avariat depinde foarte mult de marca acestuia. Mașinile din clasa economică sunt mai ieftine de reparat, în schimb chiar și un accident minor care implică un SUV de lux poate duce la facturi de reparații de zeci de mii de lei.
În România, costul mediu al daunelor pentru vehiculele Porsche a fost de 32.509 de lei, cel mai mare dintre toate mărcile verificate pe carVertical. Pe locul doi este Mercedes-Benz cu un cost mediu de 21.065 de lei și Land Rover cu 20.219 de lei.
Potrivit cercetărilor, Porsche a avut în medie 2,2 înregistrări de daune, în timp ce modelele Mercedes-Benz au avut 1.9 și Land Rover, 2.2.
Dacia (10.667 de lei), Fiat (11.633 de lei) și Opel (11.932 de lei) au avut cele mai mici costuri medii de reparare a daunelor din studiu, potrivit Capital.