Contractul pentru proiectare (5 luni) şi execuţie (24 de luni) a fost încheiat pe 20 mai 2020 cu asocierea de firme condusă de Aqua Parc SRL pentru 267,3 milioane de lei. De atunci au trecut 38 de luni, timp în care şi costul a fost ajustat cu 18 la sută, ajungând la 315,8 milioane de lei.
Interesant este că de modernizarea şoselei Iaşi-Botoşani se ocupă Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău. Nu e clar cum a ajuns acest proiect cu finanţare europeană să fie coordonat tocmai de la Buzău. Totuşi, cei de acolo nu au un calendar precis de finalizare a proiectului de investiţii. Prin urmare, conducătorii auto vor continua să orbecăie pe DN 28B, cu grijă să nu se apropie prea mult de şanţurile de scurgere adânci de jumătate de metru, scrie Ziarul de Iași.
Modernizarea drumului spre Botoşani e un plan mai vechi, care a primit girul guvernului de la Bucureşti abia la sfârşitul lui 2017, când au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici. Dar prima licitaţie a fost anulată în mod inexplicabil, deşi atrăsese 10 oferte. A doua procedură s-a finalizat în mai 2020 cu semnarea contractului de proiectare şi execuţie.
Drumul DN 28B, din care mai bine de 40 km se află pe teritoriul judeţului Iaşi, va avea o platformă de 9 metri, cu o lăţime a căii de rulare de 2 × 3,5 metri, acostamentul de-a lungul fiecărei benzi fiind de un metru. Însă lăţimea de 9 metri a platformei drumului nu este respectată pe toată lungimea acestui drum.