Cand nu trebuie sa emiti facturi? Din 2013 vor fi valabile reguli noi

Chiar daca emiterea facturilor nu era obligatorie pentru toate operatiunile comerciale nici pana acum, recentele modificari la Codul fiscal au introdus cateva clarificari si completari in privinta scutirilor de la obligatia de a emite facturi.

Codul fiscal a fost modificat prin OG nr. 15/2012, publicata in 29 august. Actul normativ modifica si art. 155 din Codul fiscal care contine regulile privind facturarea.

Printre altele, OG nr. 15/2012 clarifica si completeaza scutirile de la obligatia de a emite facturi. Astfel, in prezent, o persoana impozabila este scutita de obligatia emiterii facturii, pentru urmatoarele operatiuni, cu exceptia cazului in care beneficiarul solicita factura:
transportul persoanelor cu taximetre, precum si transportul persoanelor pe baza biletelor de calatorie sau a abonamentelor; livrarile de bunuri prin magazinele de comert cu amanuntul si prestarile de servicii catre populatie, consemnate in documente, fara nominalizarea cumparatorului. Aceste prevederi sunt modificate si exprimate mai explicit. Concret, din 2013, de cand noile reguli intra in vigoare, emiterea facturii nu este obligatorie (daca beneficiarul nu solicita expres acest document) pentru livrarile de bunuri prin magazinele de comert cu amanuntul si prestarile de servicii catre populatie, pentru care este obligatorie emiterea de bonuri fiscale.

De asemenea, facturile nu trebuie emise obligatoriu nici pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii, furnizate catre beneficiari persoane neimpozabile, altele decat persoanele juridice neimpozabile, pentru care este obligatorie emiterea de documente legal aprobate, fara nominalizarea cumparatorului. Ca exemple de asemenea activitati, Codul fiscal nominalizeza:
transportul persoanelor pe baza biletelor de calatorie sau abonamentelor; accesul pe baza de bilet la: spectacole, muzee, cinematografe, evenimente sportive, targuri, expozitii. Facturile nu sunt obligatorii nici in cazul livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii furnizate catre beneficiari, persoane neimpozabile, altele decat persoanele juridice neimpozabile, care prin natura lor nu permit furnizorului/prestatorului identificarea beneficiarului. In aceasta situatie se pot regasi:
livrarile de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate, servicii de reincarcare electronica a cartelelor telefonice preplatite. Chiar daca emiterea facturilor nu este obligatorie pentru situatiile descrise, acestea trebuie totusi emise daca beneficiarul le solicita.

Mai mult decat atat, OG nr. 15/2012 precizeaza ca furnizorii/prestatorii vor fi nevoiti sa intocmeasca anumite documente in vederea determinarii corecte a bazei de impozitare si a taxei colectate pentru astfel de operatiuni. Aceste documente urmeaza sa fie stabilite prin normele de aplicare a Codului fiscal.

In acelasi timp noile reguli aplicabile de anul viitor stipuleaza ca o persoana impozabila care nu are obligatia de a emite facturi poate opta pentru emiterea facturii.

avocatnet.ro

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Și-a rănit prietenul în timp ce încerca să fugă de Poliție cu mașina și a plecat de la locul accidentului!

astăzi, 10:16

La data de 04 octombrie 2026, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Darabani au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui tânăr, de 22 de ani, din comuna Hudești, ce...

Mesajul ministrului Mihai Dimian de Ziua Educației: „Cât mai mulți copii care să deschidă o carte din curiozitate”

astăzi, 09:15

Pe 5 octombrie este sărbătorită Ziua Mondială a Educației. Cu această ocazie, Mihai Dimian, ministrul Educației, a transmis un mesaj pentru toți colegii săi din sistemul de învățăm&a...

Diana Buzoianu, ministrul Mediului, vrea eliminarea competițiilor sportive poluante din orașe!

astăzi, 08:56

Diana Buzoianu, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, a trimis garda de Mediu să verifice legalitatea desfășurării în București a unei competiții de „drift”, consider&acir...