BOTOȘANI: Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap funcționează fără avizul Ministerului Muncii!

Controlul naţional la comisiile de evaluare a persoanelor adulte cu handicap a evidenţiat că 18 dintre acestea funcţionează cu avize vechi de la Ministerul Muncii, în condiţiile în care, în majoritatea cazurilor, componenţa lor s-a modificat în ultimul an, arată un raport obţinut de MEDIAFAX.

Rezultatele controlului desfăşurat la nivel naţional pentru verificarea modului de organizare şi funcţionare al comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap şi al serviciilor de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap din cadrul consiliilor judeţene şi ale consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti indică o serie de deficienţe nu numai în organizarea şi funcţionarea comisiilor în procesul de evaluare a persoanelor cu dizabilităţi, ci şi în asigurarea accesului acestora în clădirile în care funcţionează comisiile, relevă raportul. În ceea ce priveşte organizarea şi funcţionarea comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap (CEPAH), s-a constatat că toate cele 47 de comisii verificate funcţionează în baza hotărârilor consiliilor judeţene, respectiv consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.

Dintre acestea, 26 de comisii funcţionează cu avizul actualizat al ministerului, trei comisii (Mureş, Sibiu şi Mehedinţi) au solicitat avizul anterior controlului, în prezent fiind în curs de soluţionare, iar celelalte 18 comisii au avize foarte vechi, obţinute în anii 2004-2008, deşi, în majoritatea cazurilor, componenţa lor s-a modificat în ultimul an.

Astfel, funcţionează fără avizul Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) comisiile din judeţele Arad, Argeş, Bistriţa Năsăud, Brăila, Braşov, Botoşani, Buzău, Constanţa, Covasna, Dolj, Neamţ, Prahova, Sălaj, Tulcea, Vâlcea şi Vrancea, precum şi două din Bucureşti - sectorul 4 şi sectorul 5.

Corpul de control a mai constatat că, la nivel judeţean, secretariatele comisiilor de evaluare funcţionează cu un număr diferit de persoane, respectiv între unu şi şapte angajaţi. Din această cauză, în judeţele în care există un număr redus de personal, s-au constatat întârzieri în întocmirea şi transmiterea documentelor comisiei, în această situaţie fiind judeţele Bistriţa-Năsăud, Ilfov, Maramureş şi Sălaj.

Citește mai mult pe Mediafax

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Ministrul Sănătăţii: "Din păcate, încă există mulţi români care consideră că vor fi microcipaţi"

Sunday, 9 November 2025

Există din păcate un procent destul de ridicat de oameni în România care consideră că odată cu noua carte de asigurări de sănătate electronică vor fi microcipați, a declarat dumi...

Soția ar putea să-și păstreze numele din timpul căsătoriei, în caz de divorț, fără să aibă nevoie de acordul soțului. Ce prevede un proiect de lege!

Sunday, 9 November 2025

În cazul unui divorţ, soţia îşi va putea păstra numele din timpul căsătoriei independent de consimţământul soţului, potrivit unui proiect de lege co-iniţiat de deputaţii U...

Organizatorii de nunți și botezuri, noile ținte ale ANAF. Zeci de firme din domeniul serviciilor pentru evenimente vor fi verificate!

Sunday, 9 November 2025

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat că va efectua în perioada următoare controale în domeniul serviciilor pentru evenimente. Astfel, începând de l...