Boagiu îşi face poliţie rutieră! - Vor fi angajati 400 de oameni

Pe lângă poliţiştii de la circulaţie, începând cu luna decembrie, şoferii vor fi opriţi în trafic şi de angajaţii Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR). Dacă până acum angajaţii de la Autoritatea Rutieră Română, Registrul Auto Român şi Compania Naţională de Autostrăzi aveau dreptul să controleze şoferii, din decembrie numai inspectorii ISCTR vor avea dreptul să amendeze participanţii la trafic.

Noua structură din subordinea Ministerului Transporturilor, conform actului de înfiinţare, "asigură inspecţia şi controlul respectării reglementarilor interne şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere", informeaza cotidianul Puterea.

Şi dacă tot se mai înfiinţează o nouă instituţie a statului, Ministerul Transporturilor trebuie să angajeze 400 de oameni, dintre care 320 de inspectori. Surprinzător, aceştia vor avea dreptul să oprească orice autovehicul în trafic, dar şi să imobilizeze orice vehicul rutier.

"În exercitarea atribuţiilor de serviciu, inspectorii au dreptul să oprească orice autovehicul, altele decât cele exceptate de lege, care circulă pe drumul public şi este utilizat la efectuarea transporturilor rutiere, precum şi la activitatea de pregătire practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere. Inspectorii pot opri vehiculele semnalizând regulamentar din poziţia statică în acelaşi mod ca şi poliţiştii rutieri sau din autovehiculul din dotare aflat în mers", potrivit hotărârii de înfiinţare a ISCTR.

Tot în exercitarea atribuţiilor de serviciu, angajaţii Inspectoratului vor avea dreptul să ridice plăcuţele de înmatriculare ale vehiculelor rutiere înmatriculate în alte state cu ocazia dispunerii măsurii de imobilizare sau să interzică dreptul de utilizare a vehiculelor rutiere înmatriculate în România, care nu îndeplinesc condiţiile de operare.

Se blochează sistemul de control

Surse din cadrul sindicatelor din transporturi ne-au explicat că înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier conduce la blocarea sistemului de control.

"Interconectarea bazelor de date ale CNADNR, ARR şi RAR ar putea dura câteva luni. Aceste întârzieri creează probleme juridice din cauza circuitului deficitar al informaţiilor între cele patru instituţii. Implementarea acestui sistem la parametrii maximi poate dura şi zece ani", au precizat pentru cotidianul Puterea sursele citate.
 

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Ministrul Sănătăţii: "Din păcate, încă există mulţi români care consideră că vor fi microcipaţi"

Sunday, 9 November 2025

Există din păcate un procent destul de ridicat de oameni în România care consideră că odată cu noua carte de asigurări de sănătate electronică vor fi microcipați, a declarat dumi...

Soția ar putea să-și păstreze numele din timpul căsătoriei, în caz de divorț, fără să aibă nevoie de acordul soțului. Ce prevede un proiect de lege!

Sunday, 9 November 2025

În cazul unui divorţ, soţia îşi va putea păstra numele din timpul căsătoriei independent de consimţământul soţului, potrivit unui proiect de lege co-iniţiat de deputaţii U...

Organizatorii de nunți și botezuri, noile ținte ale ANAF. Zeci de firme din domeniul serviciilor pentru evenimente vor fi verificate!

Sunday, 9 November 2025

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat că va efectua în perioada următoare controale în domeniul serviciilor pentru evenimente. Astfel, începând de l...