Boagiu îşi face poliţie rutieră! - Vor fi angajati 400 de oameni

Pe lângă poliţiştii de la circulaţie, începând cu luna decembrie, şoferii vor fi opriţi în trafic şi de angajaţii Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR). Dacă până acum angajaţii de la Autoritatea Rutieră Română, Registrul Auto Român şi Compania Naţională de Autostrăzi aveau dreptul să controleze şoferii, din decembrie numai inspectorii ISCTR vor avea dreptul să amendeze participanţii la trafic.

Noua structură din subordinea Ministerului Transporturilor, conform actului de înfiinţare, "asigură inspecţia şi controlul respectării reglementarilor interne şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere", informeaza cotidianul Puterea.

Şi dacă tot se mai înfiinţează o nouă instituţie a statului, Ministerul Transporturilor trebuie să angajeze 400 de oameni, dintre care 320 de inspectori. Surprinzător, aceştia vor avea dreptul să oprească orice autovehicul în trafic, dar şi să imobilizeze orice vehicul rutier.

"În exercitarea atribuţiilor de serviciu, inspectorii au dreptul să oprească orice autovehicul, altele decât cele exceptate de lege, care circulă pe drumul public şi este utilizat la efectuarea transporturilor rutiere, precum şi la activitatea de pregătire practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere. Inspectorii pot opri vehiculele semnalizând regulamentar din poziţia statică în acelaşi mod ca şi poliţiştii rutieri sau din autovehiculul din dotare aflat în mers", potrivit hotărârii de înfiinţare a ISCTR.

Tot în exercitarea atribuţiilor de serviciu, angajaţii Inspectoratului vor avea dreptul să ridice plăcuţele de înmatriculare ale vehiculelor rutiere înmatriculate în alte state cu ocazia dispunerii măsurii de imobilizare sau să interzică dreptul de utilizare a vehiculelor rutiere înmatriculate în România, care nu îndeplinesc condiţiile de operare.

Se blochează sistemul de control

Surse din cadrul sindicatelor din transporturi ne-au explicat că înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier conduce la blocarea sistemului de control.

"Interconectarea bazelor de date ale CNADNR, ARR şi RAR ar putea dura câteva luni. Aceste întârzieri creează probleme juridice din cauza circuitului deficitar al informaţiilor între cele patru instituţii. Implementarea acestui sistem la parametrii maximi poate dura şi zece ani", au precizat pentru cotidianul Puterea sursele citate.
 

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Acțiune de amploare a polițiștilor botoșăneni: Peste 700 de persoane legitimate!

astăzi, 13:43

În noaptea de 18 spre 19 octombrie 2025, polițiștii din cadrul Serviciului de Ordine Publică, împreună cu polițiști rutieri, de investigații criminale, luptători ai Serviciului pen...

Toți românii vor avea CPS, noul cod de identificare, pe lângă CNP!

astăzi, 13:28

România pregătește introducerea unui Cod Personal de Sănătate (CPS) pentru sistemul medical. Acesta va fi diferit de CNP și va facilita accesul la dosarul medical electronic.   Rom...

Leo Grozavu anunță transferuri la Botoșani și ridică o problemă: „Chiar dacă știu că nu se rezolvă!”

astăzi, 12:39

Leo Grozavu, 58 de ani, antrenorul momentului în Superliga. E primul în clasament alături de revelația FC Botoșani, cel mai bun atac al campionatului după 13 etape. Grozavu revenea ...