BEC îşi încetează activitatea. Decizia a fost luată sâmbătă, ca urmare a anulării alegerilor prezidenţiale!

Biroul Electoral Central constituit la alegerile pentru președintele României din anul 2024 îşi încetează activitatea la data de 13 decembrie, ora 24,00.

În document se mai arată că birourile electorale judeţene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, Biroul electoral nr. 48 pentru secțiile de votare din străinătate şi biroul electoral pentru votul prin corespondență constituite la alegerile prezidenţiale îşi încetează activitatea la data de 11 decembrie, ora 24,00.

Birourile electorale asigură relația cu publicul şi înregistrează solicitările, întâmpinările şi contestatiile recepționate cel mai târziu până la data de 7 decembrie, ora 17,00, pe care le soluționează până la momentul încetării activităţii.

În decizia BEC se menționează că birourile electorale judeţene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi Biroul electoral nr. 48 pentru secțiile de votare din străinătate, instituțiile prefectului, primarii, precum şi misiunile diplomatice şi oficiile consulare, după caz, procedează la predarea tuturor documentelor şi materialelor deținute, în vederea arhivării şi/sau topirii acestora. În măsura în care legislația incidentă nu distinge, alte documente şi materiale se predau, pe bază de proces-verbal, tribunalului competent.

Birourile electorale judeţene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi Biroul electoral nr. 48 pentru secțiile de votare din străinătate, instituțiile prefectului şi primarii nu predau Biroului Electoral Central niciun material sau document rezultat în urma pregătirii şi desfășurării celui de-al doilea tur de scrutin.

Autoritatea Electorală Permanentă şi Serviciul de Telecomunicații Speciale păstrează în condiții de integritate arhiva electronică şi toate evidenţele electronice rezultate în urma operării aplicațiilor informatice utilizate în contextul pregătirii şi desfășurării alegerilor pentru președintele României din anul 2024.

Operatorii de calculator şi membrii-operatori de calculator predau terminalele informatice misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare şi/sau Serviciului de Telecomunicații Speciale, după caz, în condițiile stabilite de STS, cel mai târziu la data de 11 decembrie.

”Încetarea operațiunilor electorale în concordanță cu Hotărârea Curții Constituționale a României nr. 32 din 6 decembrie 2024 nu afectează dreptul de a primi drepturile materiale stabilite prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 98/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfășurarea alegerilor pentru președintele României din anul 2024 şi a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaților din anul 2024, în condițiile Hotărârii Guvernului nr. 1062/2024 privind stabilirea bugetului şi a cheltuielilor necesare pregătirii, organizării şi desfășurării în bune condiții a alegerilor pentru președintele României din anul 2024”, se mai arată în decizie.

Membrii şi personalul tehnic auxiliar ai Biroului Electoral Central, ai birourilor electorale judeţene, ai birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi ai Biroului electoral nr. 48 pentru secțiile de votare din străinătate beneficiază de drepturile materiale stabilite prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 98/2024, în condițiile Hotărârii Guvernului nr. 1062/2024, pentru fiecare zi de activitate până la încetarea acesteia.

Pentru al doilea tur de scrutin, președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare din țară, locțiitorii acestora şi operatorii de calculator primesc indemnizațiile prevăzute în lege pentru cel mult o zi de activitate, la fel şi informaticienii.

Pentru al doilea tur de scrutin, președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare din străinătate şi locțiitorii acestora primesc indemnizațiile pentru cel mult patru zile de activitate.

”Pentru al doilea tur de scrutin, personalul Ministerului Afacerilor Interne inclus în planurile de măsuri specifice domeniilor ordinii şi siguranței publice pentru asigurarea securității operațiunilor şi activităților derulate pentru buna organizare şi desfășurare a proceselor electorale, aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, Poliției Române, Direcției Generale de Poliție a Municipiului Bucureşti şi inspectoratelor de poliție judeţene, primește indemnizația pe zi de activitate prevăzută la art. 5 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 98/2024, urmând ca numărul zilelor de activitate să fie stabilit de Ministerul Afacerilor Interne în funcţie de activitatea desfășurată efectiv”, mai precizează BEC.

Sursa – Agerpres

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

S-au pus în vânzare biletele pentru meciul Stejarilor de la Botoșani, cu Portugalia!

astăzi, 09:00

Naționala de rugby a României va întâlni sâmbătă 15 februarie, în ultimul meci din Grupa B a Campionatului European 2025, Portugalia. Meciul va avea loc pe Stadionu...

FC Hermannstadt a rămas fără autocar. Este blocat la Botoșani!

astăzi, 08:25

FC Hermannstadt a plecat marți la Cluj-Napoca cu un alt autocar, cel care transporta în mod obișnuit echipa fiind defect. Echipa sibiană a rămas în ultima deplasare de la Iași făr...

Fermier din Botoșani, cu 600 de hectare: ”Până astăzi nu am primit niciun leuț din subvenția APIA!”

astăzi, 08:07

Neculai Dulceanu, fermier care lucrează 600 de hectare în zona Moldovei, spune că nu a primit niciun leu din subvenție pentru campania 2024. Deși nu s-a aflat la control și nici nu are n...