Legislaţia din România s-ar putea modifica astfel încât să favorizeze şi şoferii de taxi-uri clasice, dar şi pe conducătorii auto care lucrează pentru aplicațiile de ride-sharing, gen Uber şi Bolt.
Consiliul Concurenței cere, în cazul taximetriştilor, eliminarea limitelor pentru autorizații, renunțarea la tarifele maxime și libertatea de a opera în mai multe zone.
Iar pentru șoferii care folosesc aplicații - prețuri care să nu se modifice în timpul cursei fără acordul clientului și eliminarea tarifelor suplimentare din orele de vârf, scrie Bugetul.ro.
Legile sunt depăşite
Reprezentanții Consiliului Concurenței susţin că, pentru ambele moduri de transport, legile sunt depășite și ar trebui schimbate, avertizează Pro TV.
Ce s-ar putea schimba la taximetrişti:
-se propune eliminarea limitelor pentru autorizații,
-renunțarea la tarifele maxime reglementate,
-ar putea să circule oriunde în țară.
“Scopul este nu să asigure soluții identice, dar condiții similare, condiții echivalente între taximetria clasică și transportul alternativ. Propunerea noastră este să ne uităm atât la cadrul legislativ al taximetriei clasice, care e depășit, e o lege deja de mulți ani și ea trebuie să fie actualizată, dar, în același timp, să ne uităm și la legislația privind transportul alternativ care, deși e mai nouă, are o serie de hibe”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Ce s-ar putea schimba la ride-sharing:
-prețul să nu se schimbe în timpul cursei fără acordul clientului,
-să nu existe taxe suplimentare în orele de vârf, câtă vreme acestea sunt deja incluse în tariful dinamic,
-se propune și o tranziție accelerată spre mașini electrice, prin reduceri de taxe și scutiri fiscale (valabil şi pentru taxiuri).
Deși într-o măsură mai redusă, și legislația privind transportul alternativ necesită ajustări, în special pentru optimizarea modului de furnizare a serviciilor, cu respectarea principiilor necesității și proporționalității în reglementare, mai susţine Consiliul Concureţei.