Un bărbat din Botoșani care și-a dorit să monteze un suport pentru biciclete la mașina sa, a fost păgubit de un service din Suceava. După ce în anul 2020 și-a achiziționat autoturismul de la firma Fetcom din Suceava, anul acesta, bărbatul a comandat tot prin intermediul acestei firme un cârlig pe care l-a montat tot la service-ul lor. După câteva luni, acesta a achiziționat și suportul pentru biciclete, iar când a mers să-l monteze, a constatat cu stupoare că luminile pentru marche-arriere și stop frână, nu funcționau, scrie aloiași.ro.
După mai multe drumuri făcute de la Botoșani la Suceava, zile pierdute de la serviciu și bani cheltuiți, bărbatul s-a ales doar cu nepăsare și probleme nerezolvate. Mai pe scurt, în România lucrurile se fac numai de mântuială, însă nu pe bani puțini.
De asemenea, reprezentanții firmei au fost contactați telefonic de către reporterii Alo, Iași, însă aceștia nu au răspuns apelurilor.
„În ianuarie 2022 am comandat prin intermediul Fetcom Suceava (reprezentanta Citroen în Suceava) un cârlig (cu instalația electrică aferentă – 13 pini) pe care l-am montat tot la service-ul lor.
În cursul lunii iulie 2022 am cumpărat un suport pentru biciclete (cu 7 pini) pe care l am probat la autoturism cu ajutorul unui adaptor (de la 7 la 13 pini) și am constatat că luminile pentru marche-arriere și stop frana nu funcționează. De asemenea, chiar daca nu era contact pus la mașină și prizele erau cuplate, luminile de poziție la suport rămâneau aprinse. Din discuțiile telefonice avute cu reprezentanți ai Fetcom, mi s-a transmis să încerc să văd dacă aceleași probleme persistă când conectez un dispozitiv cu priză de 13 pini (la priza mașinii tot cu 13 pini). Am efectuat acest lucru cu o rulota și au apărut exact aceleași probleme”, povestește botoșăneanul.
„La data de 1 septembrie 2022, ora 08, având programare la Fetcom pentru revizie și verificarea prizei de la cârlig, m am prezentat la respectiva reprezentanta. Revizia a durat undeva la 3 ore jumătate, apoi verificarea instalației electrice de la cârlig a început undeva in jurul orei 12:45 – 13:00. În jurul orei 14:00, un domn despre care ulterior am aflat că este administratorul, a venit la mine și mi a comunicat că problema este la adaptor (adaptorul comandat de mine n ar fi fost bun) și vor comanda ei un adaptor și voi fi sunat când acesta va sosi pentru a se remedia situația. Am incercat sa ii explic acestuia că aceleași probleme au apărut și la rulota pe 13 pini, deci fara conectare cu adaptor, însă, efectiv nu am avut cu cine discuta normal ; acesta s a arătat deranjat să îmi dea explicații, sa se prezinte și nu accepta sa pun prea multe întrebări; mi s a spus chiar că ar fi trebui sa vin cu rulota că sa constate ei acest lucru (cum sa vin cu rulota fara stopuri funcționale????). Am cerut un document scris din care să reiasă ce anume s a constatat la instalația electrică a prizei și soluții propuse pentru remediere. Am fost refuzat. Am făcut o cerere scrisă cu scopul de mai sus, am fost refuzat în a mi se înregistra hârtia, a mi se semna de primire. Între timp am reușit să discut câteva minute și cu electricianul care mi a spus că, de fapt, este o problema minoră care are legătură cu conexiunea pinilor și că dacă veneam cu rulota sau aveam alt tip de adaptor, se putea remedia foarte repede. Am reușit să discut telefonic cu un domn Ciprian cu care am făcut programarea și acesta mi a spus că va informa firma de unde a comandat cârligul despre problemele apărute și să am răbdare până vine acel adaptor; mi a propus sa încerc să las conectata cele 2 prize timp de 24 de ore – posibilă soluție. Acasă am constatat că electricianul a umblat la priza suportului de bicicleta, aceasta fiind desfăcută in încercarea de a face unele conexiuni (cel mai probabil am pierdut garanția de la acesta/a încercat să modifice conexiunile de la priza suportului fara permisiunea mea????). M-am simțit că într-un film prost. Desigur că nu am cunoștințe de mecanica sau electrica auto, dar odată instalat cârligul, din punctul meu de vedere, acesta ar trebui sa fie perfect funcțional deoarece legăturile electrice ar fi trebui făcute în baza unei cărți tehnice și testate să funcționeze corect. Nu vad ce relevanta ar avea un alt fel de adaptor. Dar efectiv nu am avut cu cine discuta.
La data de 16.09.2022, în urma discuțiilor prin whatsapp purtate cu „dl Ciprian”, la ora 08:00, m am prezentat la noua programare pentru a rezolva o data pentru totdeauna problemele. Mentionez ca, de aceasta data, am mers cu 2 suporturi de bicicleta pentru a proba instalatia electrica (unul cu priza dubla, de 7 si 13 pini si unui cu 7 pini). Deoarece nu am rămas la service sa aștept de aceasta data, in jurul orei 10.30 mi s a transmis pe whatapp un filmulet video de catre dl Ciprian in care se testeaza suportul de biciclete de 7 pini. Se observa ca totul este functional cu exceptia luminilor pentru marsarier, electricianul spunând in video ca suportul nu este dotat cu astfel de lumini. M am prezentat la service, am plătit noul adaptor (aproximativ 150 de lei). Am întrebat daca luminile de marsarier vor funcționa la rulota, iar dl Ciprian mi a spus ca nu are de unde sa știe acest aspect, însă la celălalt suport de biciclete pe care l am adus (cu priza dubla), dumnealui a spus ca, in urma probelor făcute, luminile pentru marșarier au funcționat. Ajuns acasa, am probat bineinteles rulota, totul era functional cu exceptia luminilor de marsarier. Am probat si suportul de biciclete cu priza dubla si nici aici nu funcționa lumina pentru marșarier. L am sunat pe dl Ciprian si acesta mi a spus sa fac o noua programare la ei. Incredibil!!!! La data de 19.09.2022, cu ajutorul unui vecin am probat la masina lui suportul lui de biciclete, pe care lumina de marsarier functioneaza. Am pus acelasi suport la masina mea iar lumina pentru marsarier nu functioneaza. Am inregistrat video totul.
Desigur ca eu nu am de gand sa ma mai deplasez la service ul Fetcom decat daca mi se plateste deplasarea si echivalentul unei zile de munca de la care ar trebui din nou sa absentez. Pentru ca eu consider ca nu este normal sa ma prezint a 4 a oara la un service, reprezentanta auto, pentru a face o priza functionala.
Cu aceasta ocazie solicit rambursarea banilor platiti de mine pentru manopera la montarea carligului cu priza aferenta – 699.72 lei, conform facturii 416747 din 10.01.2022. Totodata, pentru neprofesionalismul cu care am fost tratat, pentru faptul ca nu am fost tratat cu respect si pentru ca nu mi a fost livrat un produs functional pentru care am platit si am revenit de 2 ori, solicit, in limita legii, sanctionarea persoanei juridice in cauza”, a conchis bărbatul, potrivit Aloiași.ro.