Băncile toarnă apă pe vâlvătaia conflictelor cu grupurile de clienți

Bancherii sunt dispuși să negocieze ieftinirea împrumuturilor luate de clienții procesomani pentru a-și diminua riscul deteriorării imaginii în piață.

Băncile încearcă să stingă conflictele cu clienții pe cale amiabilă. "Cu Bancpost suntem în negocieri și se pare că vom ajunge la o soluționare amiabilă", spune Gheoghe Piperea, avocatul care a reușit să strângă cel mai mare număr de clienți nemulțumiți de relația cu banca de la care au luat credit. Potrivit acestuia, grupul de clienți nemulțumiți de Bancpost este format din circa 100 de persoane.

Înțelegerile nu sunt exluse nici în cazul clienților care sunt parte într-un proces colectiv. Potrivit lui Piperea, 18 persoane dintr-un proces colectiv cu BCR au cerut să se retragă. Această banca negociază stingerea proceselor cu grupul de clienți nemulțumiți. Ofertele referitoare la costul creditelor sunt făcute individual pentru fiecare client, însă în absența avocatului. Raiffeisen, instituție de credit care nu are încă niciun proces colectiv deschis, negociază cu clienții stingerea conflictului și acceptă și prezența avocatului la negocieri. Piperea reprezintă și grupul Raiffeisen și cel al RBS, în fiecare dintre acestea fiind circa 100 de clienți.

Câți clienți se judecă cu băncile?

În prezent, băncile au cinci procese colective cu clienți nemulțumiți pe rol, potrivit lui Piperea. "Cu BCR sunt două procese - circa 600 de clienți, iar la Volksbank sunt trei procese - circa 2.400 de persoane", susține Piperea. Informațiile furnizate de cel puțin o bancă îi contrazic însă pe avocat. "Sunt două procese pe rol, la unul sunt 53 de dosare, iar la celălalt, circa 400 de dosare", afirmă reprezentanții Volksbank. Dacă numărul de dosare nu este comparabil cu numărul de persoane reprezentate, cel puțin numărul proceselor deschise ar trebui să fie identic. În același timp, unul dintre clienții din grupul Volksbank, care nu dorește să fie citat, susține că numărul dosarelor din procesele colective se ridică la 1.400.

Avocatul Piperea afirmă că reprezintă clienții BCR în cadrul a două procese colective, cifră confirmată și de oficialii băncii. Numărul de clienți nemulțumiți ai BCR se ridică la circa 600, susține el.

 

Sursa: capital.ro

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Calendar ortodox, 6 septembrie: Pomenirea minunii din Colose a Sfântului Arhanghel Mihail; Sfântul Mucenic Eudoxie

astăzi, 08:00

Sfinţii Apostoli Ioan Teologul şi Filip, mergând să propovăduiască Evanghelia Domnului Iisus Hristos, oprindu-se la Herotop, au prorocit că peste tot locul acela va străluci darul Sf&acir...

(P) RADU (IOAN) MIHAELA ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ: servicii profesionale și eficiente de vidanjare și curățare canalizare

Friday, 5 September 2025

RADU (IOAN) MIHAELA ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ este o companie dedicată serviciilor specializate de vidanjare și curățare canalizare în județul Botoșani și zonele învecinate. ...

Jandarmeria Botoșani: Măsuri de ordine și siguranță la manifestările cultural-artistice și religioase din județ! (Foto)

Friday, 5 September 2025

În perioada 07 - 09 septembrie, Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani va asigura ordinea și siguranța publică la manifestările cultural-artistice și religioase prilejuite de sărbă...