In epoca unde GPS-ul se afla in buzunar si NSA urmareste pe toata lumea, este inca posibil ca un avion sa dispara fara urma. Cazul aparatului companiei Malaysia Airlines, disparut vineri noaptea, nedumereste pe toata lumea.
Desi este cautat de echipe din zece tari, nu s-a descperit nicio urma de aparatul de zbor Boeing 777, cu 239 de persoane la bord. Exista mai multe speculatii cu privire la disparitie, iar expertii intervievati de Wired incearca sa gaseasca cateva explicatii.
Orice s-ar fi intamplat cu avionul, s-a intamplat atat de rapid incat capitanul nu a reusit sa emita niciun SOS. Faptul ca a avut loc deasupra oceanului indica, de asemenea, ca ar putea trece luni sau chiar ani pana cand se va afla ce s-a intamplat.
Pilotul Patrick Smith spune ca tacerea capitanului nu-l nedumereste. "Este de fapt neobisnuit sa existe un SOS. E vorba de doua lucruri. Primul, se intampla ceva, catastrofal si rapid. Al doilea, echipajele sunt antrenate in asa fel incat comunicarea cu solul este secundara oricarei urgente cu care trebuie sa se confrunte", spune acesta.
Cum este totusi posibil ca pozitia zborului 370 sa nu fie cunoscuta controlului aerian? Pentru ca avionul zbura deasupra oceanului si niciun radar nu urmareste avioanele comerciale deasupra oceanului.
Odata avionul aflat la 160 de kilometri de mal, radarul nu mai functioneaza. Pur si simplu nu are acoperire, asa ca avioanele civile comunica prin frecventa radio cu operatorul de la controlul traficului aerian. Echipajul avionului comunica la anumite momente pozitia, viteza si altitudinea si nu este neobisnuit sa comunice aceste lucruri, intrucat la altitudinea de croaziera zborul este lipsit de evenimente.
Cu toate ca sistemele moderne de management al zborului utilizeaza GPS-ul pentru navigatie, acesta doar informeaza avionul unde se afla, nu informeaza si controul traficului aerian unde se afla avionul.
Chiar si asa, este posibil ca zborul 370 sa nu se fi prabusit fara a emite niciun semnal. Majoritatea avioanelor comerciale au un localizator de urgenta ce poate fi actionat de echipaj sau se activeaza in anumite circumstante, cum ar fi la impactul cu apa. Si cu toate ca sistemele de aviatie civila nu au radare pe mare, agentiile militare si de securitate au, si este posibil ca o nava, un avion sau satelit guvernamental sa fi primit semnalul de urgenta.
De asemenea, pe avion e instalat sistemul ACARS, un computer de mentenanta capabil sa transmita date companiei aeriene, cand e nevoie de reparatii si ajustari. Acest sistem ar putea trimite informatii, dupa eveniment.
O alta intrebare este de ce nu se gasesc ramasite ale avionului. O explicatie ar fi ca echipele de interventie nu cauta in locul potrivit. Multi experti sunt de acord ca ce s-a intamplat cu aparatul Malaysisa Airlines a fost brusc si la altitudine mare, asa ca ramasitele au fost imprastiate in apa marii. Si este foarte dificil de depistat astfel de ramasite in apa, cu exceptia cazurilor cand te afli exact deasupra lor. (ziare.com)
Avion disparut cu 239 de persoane la bord: Cum pierzi un avion in 2014?
Stiri Botosani Wednesday, 12 March 2014 ActualitateSpune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Adolescent de 13 ani, mort după ce mopedul pe care circula s-a izbit de un tractor pe un drum din Suceava!
Friday, 15 November 2024
Un moped pe care se aflau doi tineri de 13 și 15 ani s-a izbit de un tractor care circula pe raza localității Bosanci din Suceava. Una dintre persoanele de pe moped (tânărul de 13 ani) a ...
Echipa ISU Botoșani, vicecampioana națională la minifotbal +40 de ani (OLD BOYS)! (foto)
Friday, 15 November 2024
"Cupa A.S.P.R la minifotbal +40 de ani” s-a desfășurat în perioada 12-15 noiembrie la Galați. Lotul sportiv OLD BOYS al ISU Botoșani este la prima participare și este format d...
Zeci de permise și certificate de înmatriculare reținute de polițiști în această săptămână!
Friday, 15 November 2024
De la începutul săptămânii, polițiștii botoșăneni au acționat pentru prevenirea și combaterea faptelor antisociale, intervenind la peste 160 de evenimente, majoritatea sesizate pri...