Autocarul a întârziat? Ai dreptul la compensații bănești. Drepturi noi pentru cei care călătoresc cu autobuzul și cu autocarul în UE

De la 1 martie a început să se aplice Regulamentul (UE) nr. 181/2011 privind drepturile pasagerilor care călătoresc cu autobuzul și autocarul, care conferă noi drepturi acestei categorii de călători pe întreg teritoriul UE. Regulamentul prevede drepturile de bază ale călătorilor și impune o serie de obligații firmelor de transport cu autobuzul și autocarul și conducerii autogărilor cu privire la responsabilitatea pe care o au față de călători. În fiecare an, numărul celor care se deplasează cu autobuzul sau autocarul în UE este de aproximativ 70 de milioane, scrie evz.ro.

Siim Kallas, vicepreședinte al Comisiei responsabil pentru transporturi, a declarat: "Ne ținem de cuvânt: grație acestui nou regulament, drepturile pasagerilor vor fi extinse și la transportul cu autobuzul și cu autocarul. UE a devenit prima zonă din lume care reglementează integral drepturile călătorilor pe toate modurile de transport".

Regulamentul stabilește drepturile pasagerilor într-un mod similar cadrului aplicabil transportului aerian, feroviar și naval. Printre noile drepturi se numără:

-nediscriminarea pe motive de naționalitate în ceea ce privește tarifele și alte condiții contractuale;

- tratament nediscriminatoriu pentru persoanele cu handicap și cele cu mobilitate redusă. Mai precis, asistență gratuită în autogările desemnate și în autobuze și autocare, precum și compensații financiare pentru pierderea sau deteriorarea echipamentelor de mobilitate aparținând acestei categorii de persoane;

-informații adecvate și accesibile pentru toți pasagerii înaintea și în timpul călătoriei, precum și informații generale privind aceste drepturi, în autogări și pe internet;

- rambursarea integrală a prețului biletelor sau redirecționare în caz de suprarezervare, anulare sau depășirea cu mai mult de 2 ore a orei estimate de plecare (aplicabilă numai călătoriilor pe distanțe ce depășesc 250 km);

-compensarea a 50% din prețul biletului, pe lângă rambursarea integrală a prețului biletelor în caz de suprarezervare, anulare sau depășirea cu mai mult de 2 ore a orei estimate de plecare, atunci când firma de transport nu oferă călătorilor dreptul de a alege între rambursare și redirecționare (aplicabilă numai călătoriilor pe distanțe ce depășesc 250 km);

-asistență adecvată (gustări, mese calde, băuturi răcoritoare și, dacă este cazul, cazare) în cazul anulării sau al unei întârzieri mai mari de 90 de minute la călătorii mai lungi de 3 ore (aplicabilă numai călătoriilor pe distanțe ce depășesc 250 km)

-compensații pentru decese, răniri, pierderea sau deteriorarea bagajelor din cauza accidentelor rutiere;

- un mecanism de tratare a reclamațiilor care să fie instituit de firmele de transport rutier și să fie pus la dispoziția tuturor călătorilor;

- înființarea unor organisme naționale independente în fiecare stat membru al UE, responsabile cu aplicarea regulamentului și impunerea de sancțiuni atunci când este cazul.

 

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Traian Băsescu, operat de urgență pe cord într-un spital din Paris!

astăzi, 16:52

Traian , fost președinte al României, a fost operat pe inimă, la Paris. Conform România TV, Băsescu a avut, în trecut, mai multe probleme cu stenturile pe care le are la inimă, &...

Anunț Nova Apaserv: În 9 localități din Botoșani, furnizarea apei potabile rămâne întreruptă!

astăzi, 16:02

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani revine la comunicatul transmis anterior și  informează consumatorii că, în localitățile limitrofe municipiului Dorohoi, furnizarea apei potabile va ră...

Doi botoșăneni urmăriți internațional, aduși în țară din Cehia și Olanda!

astăzi, 14:15

La data de 13 iunie 2025, Poliția Română a adus în țară 10 persoane, pe numele cărora au fost emise mandate de executare a pedepsei cu închisoarea sau de arestare preventivă. P...