Asociații lăsate fără căldură și apă caldă de către președinți

Cinci asociații de proprietari au fost lăsate fără apă caldă de către președinți, prin refuzul semnării documentației de preluare a facturării și încasării energiei termice de către operator.

Modern Calor a demarat discuțiile cu toate conducerile asociațiilor de proprietari din Botoșani la începutul sezonului rece trecut,  explicând acestora cerințele legii și pașii ce trebuie făcuți. Cu cei șase președinți de asociații au avut loc repetate runde de negociere, la care au participat atât reprezentanți ai Primăriei Municipiului Botoșani cât și cei ai societății de termoficare.

Modern Calor a furnizat în sezonul rece trecut energie termică tuturor clienților din cele cinci zone. Însă, nici după 11 luni, documentația nu a fost semnată de ambele părți. În plus, asociațiile în cauză au acumulat datorii foarte mari la plata facturilor pentru energie termică. Din aceste motive, în zilele următoare, imobilele din asociațiile 5, 6, 19, 33 și 38 vor rămâne nealimentate cu apă caldă, urmând ca, odată cu începutul sezonului rece, să nu beneficieze nici de încălzire.

Recordul restanțelor, în valoare de aproape 195.000 de lei, îl deține asociația nr. 6, unde președinte este Cătălina Lupașcu, printre altele și vicepreședinte al Consiliului Județean. Asociația nr. 5 are o datorie de peste 60.000 de lei, în timp ce restanța asociației nr. 19 depășește 170.000 de lei. Din contravaloarea energiei termice livrate începând cu octombrie 2010, asociația nr. 33 are de achitat peste 52.000 de lei. 

Decizia de preluare a facturării de către operator a fost luată pentru o mai bună gestionare a plăților făcute de clienții serviciului de alimentare cu apă caldă și încălzire, însă este și în avantajul direct al consumatorilor. Un exemplu este cel al penalităților la sumele restante, asociațiile calculând procente mai mari decât furnizorul. Eficiența preluării facturării de către Modern Calor o arată faptul că datoriile clienților la plata energiei termice au scăzut substanțial după ce asociațiile s-au retras din etapa facturării și încasării.

Actele normative care reglementează activitatea asociațiilor de proprietari prevăd că președinților de asociații le revine obligația de a încheia contractele cu furnizorii serviciilor publice. Legislația prevede și posibilitatea preluării de către operator a facturării și încasării serviciilor prin încheierea unor convenții individuale cu clienții, acestea fiind anexe ale contractului de furnizare a energiei termice. 

Reluarea furnizării apei calde și încălzirii se va face numai după perfectarea documentației, astfel încât cerințele legale să fie respectate.  


Serviciul marketing, comunicare
MOdern Calor SA Botosani


 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Alertă alimentară! Produs retras de pe rafturile unor supermarket-uri (și) din Botoșani!

astăzi, 15:34

Autoritatea Națională Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) anunță retragerea de pe rafturile unor supermarket-uri a unui produs marca Profi. Este vorba despre produsul...

(P) Un nou magazin „Meseriașul” s-a deschis în municipiul Botoșani! (Foto)

astăzi, 15:14

Magazinul „Meseriașul“ își extinde rețeaua care cuprinde deja șapte locații prin deschiderea cu fast a unui nou magazin pe strada Doboșari nr. 20, din municipiul Botoșani. ...

Botoșănean prins circulând cu viteză peste limita legală, a încercat să îi mituiască pe polițiști cu 1.000 de lei!

astăzi, 13:13

La data de 17.08.2025, ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați de către un agent de poliție din cadru...