Asociația pentru Consumatori Botoșani a cerut ANPC simplificarea procedurilor de rezolvare a litigiilor între consumatori și comercianți/ furnizori de servicii

Asociația pentru Consumatori Botoșani a cerut ANPC simplificarea procedurilor de rezolvare a litigiilor între consumatori și comercianți/ furnizori de servicii

APC Botoșani a cerut sprijinul președintelui ANPC, Claudiu Daniel Dolot, pentru simplificarea procedurilor de rezolvare a litigiilor  între consumatori pe de o parte și comercianți/ furnizori de servicii pe de altă parte.

Solicitarea a fost făcută de vicepreședintele executiv al Asociației pentru Consumatori Botoșani, Radu Căjvăneanu, care a participat la o întâlnire de lucru în format online prezidată de noul președinte al ANPC, domnul Claudiu Daniel Dolot. Întâlnirea a avut scopul de a aduce la aceeași masă reprezentanți ai organizațiilor neguvernamentale de protecția consumatorilor și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor din România, în vederea stabilirii unor linii directoare de colaborare în anul 2021.

Conform unor practici europene o primă cale ar fi înființarea mai multor platforme de soluționare alternativă a litigiilor pe diferite domenii ca de exemplu: telefonie mobilă, servicii de furnizare a energiei, transporturi șamd.  O a doua cale ar fi simplificarea legislației existente în România care pune consumatorii în poziție de inferioritate față de comerciant sau furnizor de servicii, în momentul unui eventual proces în instanță. În prea dese cazuri consumatorii români devin victime aproape sigure ale ”armatelor” de avocați și recuperatori bine plătiți în cadrul unor procese interminabile. Precum au arătat și alți membri asociațiilor de consumatori din România procesele dureaza ani de zile și, datorită unor practici  veroase, se soldează cu abuzuri greu de înțeles.  De exemplu un cetățean care a împrumutat 10.000 RON de la o bancă s-a trezit adus în instanță și plus la plata la 66.000 RON dintre care 6000 RON pentru recuperator. Fără îndeplinirea procedurilor preliminare prevăzute de lege!”, a explicat vicepreședintele executiv al Asociației pentru Consumatori Botoșani, Radu Căjvăneanu.

În context a fost oferită drept exemplu practica europeană unde, în  multe țări din UE, procesele pentru revendicarea unor drepturi ale consumatorilor se judecă în termen de urgență de 1-2 luni, cu complet de judecată format dintr-n singur judecător, soluție definitivă iar 80% din cazuri se rezolvă în favoarea consumatorilor.

 

Spune-ne opinia ta