Campania APDRP, în perspectiva finalizării cu succes a actualului Program de finanțare a agriculturi și dezvoltării rurale – PNDR 2013, precum și ca etapă de pregătire a PNDR 2020, prezintă derularea investițiilor private și publice finanțate cu fonduri europene nerambursabile.
Consider că investițiile finanțate prin PNDR în exercițiul financiar 2007 – 2013 pot fi exemple de bună practică și o sursă de inspirație pentru noul PNDR. Exemplul concret este cel mai bun argument pentru a încuraja derularea corectă a fondurilor europene. În mare măsură informațiile eronate și cele negative, tendențioase sau nu, descurajează întreprinzătorul român. Astfel, din dorința de a asigura egalitatea de șanse în accesarea fondurilor europene, vrem să construim un sistem eficient de informare a publicului, care, prin prezentarea corectă și clară a modului de implementare a fondurilor europene, să elimine neîncrederea sau suspiciunile nefondate ale tinerilor întreprinzători.a declarat David Eugen POPESCU, Directorul General al APDRP
APDRP va prezenta multiplicatorilor de informații județeni investițiile realizate cu fonduri europene acordate prin PNDR prin vizitarea a 10 proiecte considerate ca fiind exemple de bună practică în derularea fondurilor europene.
La nivelul județulul Botosani se va crea rețeaua județeană a multiplicatorilor de informații care va avea în componență aproximativ 50 de reprezentanți ai societății civile. Aceștia vor fi selectați și pregătiți pentru a putea transmite către publicul larg informațiile generale și specifice despre modalitatea și condițiile de accesare și utilizare corectă a fondurilor europene disponibile prin Programul Național de Dezvoltare Rurală.
Cei 50 de multiplicatori județeni ai PNDR vor fi selectați pe baza experienței în activitățile de comunicare cu publicul larg privind fondurile europene și pe baza potențialului lor de multiplicare a informației. Multiplicatorii vor fi reprezentanți ai asociațiilor, patronatelor și cooperativelor de profil, ai ONG-uri reprezentative la nivel județean, ai Grupurilor de Acțiune Locală (GAL), ai centrelor de documentare și informare europeană etc.
Multiplicatorii care aderă la Rețeaua Euro Agricultura vor concepe un plan de lucru și vor organiza, plecând de la informațiile primite de la APDRP despre procedura de accesare și derulare a finanțărilor europene, mai multe acțiuni de informare a locuitorilor din mediul rural. Astfel de acțiuni pot fi serii de mici conferințe tematice, întâlniri de informare despre PNDR, realizarea de puncte de informare în cadrul târgurilor regionale, prezentarea unor proiecte PNDR în medial județeană sau națională, precum și prezentări despre PNDR susținute în cadrul evenimentelor.a menționat David Eugen POPESCU.
APDRP va lansa prin această campanie și o platformă web (www.euroagricultura.ro) care va servi ca sursă de informare pentru multiplicatori și pentru publicul larg. Platforma online de informare va include atât informații utile pentru activitatea curentă a multiplicatorilor, cât și prezentări ale celor mai reușite activități de comunicare dezvoltate în rețea și ale celor mai activi și eficienți multiplicatori.
Campania APDRP se derulează la nivel național în perioada martie – august 2014 sub denumirea Rețeaua Națională a Multiplicatorilor de Informații despre PNDR, având ca slogan Împreună creștem satul românesc.
COMUNICAT DE PRESĂ APDRP