ANAF demarează operațiunea de conectare a tuturor caselor de marcat la un sistem national de supraveghere!

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a inițiat un proiect prin care înființează registrul național electronic de evidență a caselor de marcat care este necesar pentru conectarea aparatelor la server-ul instituției în scopul supravegherii și monitorizării online a activității.
 
Proiectul de ordin este întocmit în baza prevederilor OUG 91/2014 care reprezintă baza legală pentru realizarea unui sistem national de supraveghere și monitorizare a caselor de marcat de către ANAF.

Registrul de evidență este prima etapă din procesul de conectare a tuturor caselor de marcat la server-ul ANAF, care ar urma să fie gata, conform declarațiilor reprezentanților instituției, până la 1 ianuarie 2018.

Practic, prin colectarea datelor într-un registru electronic și conectarea caselor de marcat la server-ul propriu, Fiscul va putea urmări online activitatea operatorilor economici și va putea identifica nereguli și fără a mai deplasa inspectori în teren.

Conform proiectului de ordin, evidența la nivel național a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate va permite:

-identificarea unică a fiecărui aparat de marcat electronic fiscal, prin atribuirea aleatorie a unui număr format din 10 cifre, căruia i se asociază istoricul aparatului de marcat electronic fiscal și nu poate fi anulat/șters/realocat
-identificarea operatorului care funcționează legal și livrează bunuri cu amănuntul și/sau prestează servicii direct către populație
colectarea de informații despre starea de funcționare a aparatului de marcat electronic fiscal și/sau a locului unde este amplasat/depozitat
-reducerea semnificativă a posibilităților de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat și, în consecință, va limita potențialul de subdeclarare/nedeclarare a veniturilor
-corelarea informațiilor fiscale și a celor legate de utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea efectuării de analize relevante care să vizeze conformarea operatorilor economici, dar și prevenirea și combaterea evaziunii fiscale
-diminuarea numărului de controale fiscale la contribuabilii onești prin valorificarea rezultatele analizelor
-securizarea procedurii, ca urmare a autentificării cu certificat digital în vederea transmiterii informațiilor.

Registrul va reduce birocrația și va optimiza rersursele ANAF, se mai arată în proiect, pentru că va avea ca efecte:

-comunicarea electronică a informațiilor din registrul național de evidență
-simplificarea procedurilor administrative de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale
-degrevarea de sarcini a utilizatorilor finali în privința procedurii de declarare și înregistrare aparatelor de marcat electronice fiscale.

SURSA Profit.ro

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

„Bucuria Nașterii Domnului”: Concert de Colinde la Botoșani, în prezența lui Nichifor Botoșăneanul!

astăzi, 15:32

Duminică, 7 decembrie, va avea loc un concert de colinde organizat de Mitropolia Moldovei și Bucovinei – Protopopiatul Botoșani. Acesta se intitulează „Bucuria Nașterii Domnului&rdquo...

Preotul Dimitrie Mihoc, apreciat și de botoșăneni, a fost înmormântat!

astăzi, 14:50

În data de 29 noiembrie 2025, comunitatea din satul Sfântu Ilie, comuna Șcheia, județul Suceava, împreună cu cei care l-au cunoscut pe părintele Dimitrie Mihoc, au primit cu mult...

Iftime: ”Un om nu ar trebui să facă politică dacă nu e bogat!”

astăzi, 14:27

Invitat la podcastul TOP LEVEL, Valeriu Iftime (65 de ani), patronul celor de la FC Botoșani și președintele CJ Botoșani din partea PNL, a vorbit despre momentul intrării sale în politică,...