ANAF demarează operațiunea de conectare a tuturor caselor de marcat la un sistem national de supraveghere!

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a inițiat un proiect prin care înființează registrul național electronic de evidență a caselor de marcat care este necesar pentru conectarea aparatelor la server-ul instituției în scopul supravegherii și monitorizării online a activității.
 
Proiectul de ordin este întocmit în baza prevederilor OUG 91/2014 care reprezintă baza legală pentru realizarea unui sistem national de supraveghere și monitorizare a caselor de marcat de către ANAF.

Registrul de evidență este prima etapă din procesul de conectare a tuturor caselor de marcat la server-ul ANAF, care ar urma să fie gata, conform declarațiilor reprezentanților instituției, până la 1 ianuarie 2018.

Practic, prin colectarea datelor într-un registru electronic și conectarea caselor de marcat la server-ul propriu, Fiscul va putea urmări online activitatea operatorilor economici și va putea identifica nereguli și fără a mai deplasa inspectori în teren.

Conform proiectului de ordin, evidența la nivel național a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate va permite:

-identificarea unică a fiecărui aparat de marcat electronic fiscal, prin atribuirea aleatorie a unui număr format din 10 cifre, căruia i se asociază istoricul aparatului de marcat electronic fiscal și nu poate fi anulat/șters/realocat
-identificarea operatorului care funcționează legal și livrează bunuri cu amănuntul și/sau prestează servicii direct către populație
colectarea de informații despre starea de funcționare a aparatului de marcat electronic fiscal și/sau a locului unde este amplasat/depozitat
-reducerea semnificativă a posibilităților de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat și, în consecință, va limita potențialul de subdeclarare/nedeclarare a veniturilor
-corelarea informațiilor fiscale și a celor legate de utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea efectuării de analize relevante care să vizeze conformarea operatorilor economici, dar și prevenirea și combaterea evaziunii fiscale
-diminuarea numărului de controale fiscale la contribuabilii onești prin valorificarea rezultatele analizelor
-securizarea procedurii, ca urmare a autentificării cu certificat digital în vederea transmiterii informațiilor.

Registrul va reduce birocrația și va optimiza rersursele ANAF, se mai arată în proiect, pentru că va avea ca efecte:

-comunicarea electronică a informațiilor din registrul național de evidență
-simplificarea procedurilor administrative de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale
-degrevarea de sarcini a utilizatorilor finali în privința procedurii de declarare și înregistrare aparatelor de marcat electronice fiscale.

SURSA Profit.ro

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

13 candidați: România își alege al cincilea președinte de după 1989!

astăzi, 18:24

România își alege cel de-al cincile președinte de după 1989, după Ion Iliescu, Emil Constantinescu, Traian Băsescu și Klaus Iohannis. Contextul național și internațional impune...

Pedepsit să muncească la Muzeul din Botoșani după ce a fost condamnat pentru deținere de droguri de mare risc!

astăzi, 17:12

Tribunalul Suceava l-a condamnat pe Costel Vlăduț I. la cinci luni de închisoare cu suspendare pentru săvârșirea infracțiunii de deținere de droguri de mare risc, pentru consum propr...

Au rămas fără acoperiș deasupra capului: Două case vecine au luat foc, o femeie a ajuns la spital! (Foto)

astăzi, 15:45

S-a întâmplat în această dimineață, în municipiul Dorohoi. Locuințele celor două femei sunt lipite una de cealaltă, iar flăcările au fost observate târziu, de una...