Alimente care calmează durerile de stomac, articulare şi menstruale mai eficient decât medicamentele
Stiri Botosani Tuesday, 2 July 2013 ActualitateCireşe şi peşte pentru durerile articulare
Cireşele contin antioxidanţi, antocianini, care au efecte de reducere a durerii similare cu medicamentele antiinflamatorii cum ar fi aspirina. Mai multe susţin că 45 de cireşe pe zi reduce cu 25% proteina C-reactivă asociată cu artrita.
Somonul este una dintre cele mai bune surse de Omega-3 şi de vitamina D. Aceste substanţe alină durerea şi pot preveni artrita şi durerile articulare. Studiile clinice au arătat că aportul de omega-3 din alimente precum somonul poate duce la reducerea durerii asociate artritei, dismenoreei (crampe menstruale dureroase), bolilor inflamatorii intestinale şi neuropatiei.
Ghimbir pentru febră musculară
Ghimbirul conţine antioxidanţi puternici, precum gingerolul, shogaolul şi zingeronul, care sunt antiinflamatoare eficiente. În Journal of Pain a fost publicat un studiu în care s-a constatat că subiecţii care au mâncat aproximativ o jumătate de linguriţă de ghimbir crud sau fiert timp de 11 de zile înainte de apariţia durerilor musculare provocate de exerciţiile fizice au raportat o reducere a durerii în termen de 24 ore, comparativ cu grupul de control.
Fasole pentru arsuri la stomac
Fasolea este o sursă vegetală excelentă de proteine şi fibre şi poate înlocui cu succes carnea, în special carnea roşie care poate reprezenta o cauză a arsurilor la stomac. Mai mult, consumul de fasole înlătură oboseala sau depresia şi stimulează memoria, este o sursă excelentă de antioxidanţi, dar şi de fier.
Peşte gras şi migdale pentru dureri menstruale
Peştele gras este bogat în acizi graşi omega 3 care au capacitatea de a reduce intensitatea crampelor menstruale, după cum s-a constatat în urma unor cercetări. Consumă sardine în ulei, somon, macrou, anşoa.
Migdalele sunt o excelentă sursă de magneziu, un mineral al cărui nivel scade în perioada premenstruală. Migdalele pot calma durerile de cap şi pot îmbunătăţi substanţial starea de spirit. Magneziul din migdale contribuie la reducerea retenţiei de apă, specifică perioadei.
doctorulzilei.ro
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Cercetările arheologice de la Stâncești continuă: O echipă româno-americană prezentă la fața locului! (Foto)
O nouă campanie de cercetare arheologică româno-americană în marea fortificație getică din nordul Moldovei s-a desfășurat în perioada 29 iunie – 13 iulie 2026, cu o echi...
Valeriu Iftime i-a decis viitorul lui Marius Croitoru, înainte de FCSB – Botoșani!
Partida dintre FCSB și Botoșani este programată luni, 17 august, de la 21:30, în direct pe Digi Sport 1. Înaintea meciului direct, FCSB este pe locul 3 în clasament cu 8 puncte...
Ce suplimente pot susține somnul REM în 2026? TOP 7 opțiuni pentru nopți mai liniștite
Gama de suplimente pentru somn din 2026 de la Aronia Charlottenburg cuprinde formule simple și combinații adresate unor nevoi diferite. Selecția următoare urmărește dozele, standardizarea ingred...

Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2026 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri | Setări cookie-uri
Pagină generată în 2.99 secunde