Achiziția de ambulanţe se va face centralizat, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a fost desemnat de Guvern, prin ordonanță de urgenţă, unitate pentru achiziția centralizată de autospeciale/ambulanţe pentru Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare din cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, precum și pentru serviciile de ambulanță județețene și pentru Serviciul de Ambulanță București-Ilfov.

Achiziția centralizată va permite economii substanţiale, ca urmare a creșterii cantităților achiziționate, iar serviciile de urgenţă vor putea fi dotate cu ambulanţe de calitate la prețuri inferioare celor achiziționate neunitar, prin autorități contractante distincte. Un alt avantaj va fi standardizarea echipamentelor aferente și a modului de organizare a acestora în cadrul ambulanțelor, asigurând interoperabilitatea resurselor SMURD - serviciile de ambulanță judeţene / Serviciul de Ambulanță București–Ilfov - care acționează în sistem integrat în cazul accidentelor majore cu victime multiple. În acest fel, vor putea fi aplicate proceduri de lucru unitare în utilizarea echipamentelor, inclusiv a celor care permit transmiterea la distanță a datelor privind starea victimelor, și se va asigura o reducere semnificativă a costurilor cu mentenanța, dar și a celor care implică pregătirea de specialitate a personalului SMURD și al serviciilor de ambulanță.

Decizia de centralizare a achizițiilor de ambulanţe a fost luată în regim de urgenţă în scopul creșterii capacității de răspuns la urgențele medicale prespitalicești, având în vedere creșterea perioadelor de indisponibilitate a autospecialelor/ambulanțelor și riscul crescut în exploatare, ca urmare a uzurii acestora, precum și degradarea continuă și accelerată a acestui tip de resurse din dotarea serviciilor publice de urgență.

Potrivit actului normativ aprobat astăzi de Guvern, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, în calitate de unitate de achiziții centralizată, încheie acorduri-cadru în nume propriu, în baza cărora semnează și derulează contracte subsecvente.

Coordonarea tuturor activităților care privesc finanţarea, derularea procedurilor de achiziție și livrarea autospecialelor și ambulanțelor revine secretarului de stat șef al Departamentului pentru Situații de Urgență al Ministerului Afacerilor Interne.

Lista cu necesarul de autospeciale/ambulanţe, pe tipuri și cantități, raportat la perioada de valabilitate a acordului-cadru, se avizează de către Comisia interministerială pentru suport tehnic (CIMST), la propunerea Direcției Generale Management-Urgențe Medicale din cadrul Departamentului pentru Situații de Urgență al Ministerului Afacerilor Interne (DGMUM), precum și a direcției de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

„Pinocchio” vine din nou la Teatrul pentru Copii şi Tineret „Vasilache” Botoșani!

astăzi, 20:30

La Teatrul pentru Copii şi Tineret "Vasilache" botoșănenii pot viziona în această săptămână, în zilele de joi, 27 noiembrie 2025, de la ora 18:00 şi duminică, 30 n...

AJPIS Botoșani a alimentat peste 27.000 de conturi pentru plata facturilor la energie!

astăzi, 19:50

Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Botoșani a efectuat o nouă tranșă de plăți pentru 27.646 de beneficiari ai tichetului de energie, reprezentând sprijin a...

Colocviu comemorativ la Botoșani: „Nicolae Iorga – 85 de ani de la trecerea în eternitate”

astăzi, 18:40

Muzeul Judeţean Botoşani organizează joi, 27 noiembrie 2025, ora 13.00, în amfiteatrul Colegiului Național „A.T. Laurian”, colocviul comemorativ „Nicolae Iorga – 85 d...