1.Anunț cu privire la Programul Național de Cadastru și Carte Funciară
Primăria comunei Mihai Eminescu, județul Botoșani, anunță publicarea documentelor tehnice ale cadastrului general pentru întreaga Unitate Administrativ Teritorială, începand cu data de 20 iunie 2022, pentru o perioad de 60 de zile, conform art. 14 alin (1) din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, actualizată.
Rugăm toți deținătorii de proprietăți de pe raza comunei să se prezinte la sediul Primăriei pentru verificarea datelor înscrise privitoare la proprietate.
În cazul în care documentația tehnică (schița) nu corespunde cu posesia terenului dumneavoastră, aveți dreptul de a depune o cerere de rectificare (contestație).
Pentru depunerea contestației, este necesar să prezentați actele de proprietate în original, ce vor fi certificate de către Secretarul general al comunei Mihai Eminescu.
În vederea soluționării contestației, Prestatorul împreuna cu un reprezentant OCPI Botoșani și un reprezentant al U.A.T. Mihai Eminescu se vor deplasa în teren pentru a remăsura imobilul /imobilele indicate de dumneavoastră.
În cazul în care nu vă prezentați la sediul Primăriei pentru verificarea poziționării imobilelor conform posesiei dumneavoastră, ANCPI va emite Cartea Funciară în conformitate cu măsurătorile inițiale ale prestatorului.
Cărțile funciare emise după perioada de contestație vor putea fi modificate doar în baza unei Sentințe Civile.
2.Anunț cu privire la plata obligațiilor fiscale
Primăria comunei Mihai Eminescu aduce la cunoștință că derularea activității acesteia și obligațiile de plată pe care aceasta le are sunt direct influențate de încasările contribuabililor atât persoane fizice cât și persoane juridice, fapt pentru care roagă toți contribuabilii, persoane fizice și juridice să își achite obligațiile fiscale deoarece, în acest moment, Primăria se află în deficit bugetar, fapt ce împiedică începerea de noi proiecte de investiție.
Totodată, în momentul de față, la niveul comunei se află în derulare zeci de proiecte pentru care Primăria trebuie să asigure cofinanțare din bugetul local.
În vederea colectării sumelor restante, Primăria este nevoită, în conformitate cu prevederile legale, să demareze procedura de executare silită pentru toți contribuabilii.
Plata impozitelor și taxelor locale se poate efectua în numerar și cu card bancar la sediul Primăriei, prin virament bancar, cu mandat poștal sau on-line prin intermediul ghiseul.ro.