9 reguli de etichetă în comunicarea pe e-mail
Stiri BotosaniVineri, 26 Octombrie 2012Actualitate137 vizualizăriDacă neglijezi regulile de etichetă în scrierea de e-mailuri, vei avea probleme în carieră, spun specialiştii în comunicare citaţi de USNews.com.
1. Foloseşte un font profesionist. Dacă nu-ţi formatezi corect fontul cu care scrii, dacă foloseşti culori sau majuscule, vei transmite o imagine neprofesionistă interlocutorului. Nu ţi se va răspunde sau răspunsul va fi sec şi negativ. Cel mai sigur este să foloseşti un font standard, chiar şi la comunicarea instantă, de tip Arial sau black font.
2. Ai nevoie de un ID prezentabil. Dacă nu foloseşti adresa de serviciu, e-mailul personal trebuie să fie cât mai simplu, sobru şi profesionist. Nu poţi folosi nume ciudate, diminutive, înşiruiri prea lungi de litere şi cifre sau detalii prea personale ca adresă de e-mail.
3. Nu sări peste formulele de politeţe. Nu este recomandat să uiţi de formulele de introducere şi de salut sau peste cele de final. Chiar dacă persoana cu care comunici este din grupul tău de lucru sau dintre cunoştinţele apropiate, un mesaj prea abrupt sau sec va lăsa o impresie neplăcută.
4. Nu folosi glumiţe, nici prescurtări. Simţul umorului este apreciat în orice situaţie, însă pe e-mail şi, în general, în comunicarea scrisă rişti să produci un alt efect decât cel scontat. Mai bine nu utilizezi nici acronime de genul LOL, ASAP sau J.
5. Rezistă la folosirea de emoticoane. Este mai sigur să te abţii să foloseşti diverse smile-uri sau alte semne ciudăţele. S-ar putea ca oamenii pe care nu-i cunoşti atât de bine să nu aprecieze deloc acest stul neprofesionalist şi să-şi pună întrebări cu privire la capacitatea ta de relaţionare în zona de business.
6. Atenţie pe cine pui în CC. Nu-i bombarda cu mailuri pe toţi colegii sau partenerii care au fost introduşi la un moment dat în conversaţie, dar care nu mai au nicio legătură cu mesajele din prezent. Trebuie să fii atent atunci când dai "reply to all", adaptează-ţi publicul la conţinutul fiecărui mesaj.
7. Nu lăsa greşeli gramaticale. Este o regulă de bază, dar foarte puţină lume o respectă. Dacă comunici intens pe e-mail şi scrii în mare viteză, rezervă-ţi 30 de secunde la final să mai citeşti o dată mesajul. Altfel, vei crea impresia de superficialitate şilipsă de respect pentru interlocutori.
8. Foloseşte o semnătură profesionistă. Semnătura ar trebui să conţină, pe lângă nume şi poziţia pe care o ocupi, datele tale de contact, logo-ul companiei la care lucrezi, eventual şi un cont de LinkedIn.
9. Nu folosi un text-bloc. Încearcă să creezi un mesaj cât mai aerisit şi mai clar structurat. Lasă spaţii între paragrafe, nu folosi un text-bloc, dar nici prea multe spaţii goale între paragrafe.
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Beneficiarii de alocații și indemnizații își vor primi banii începând de luni!
32
Beneficiarii acestor sume sunt cei care primesc:- Alocația lunară de plasament;- Alocația lunară de plasament pentru copilul cu handicap;- Indemnizația de sprijin pentru plasament;...
Calendar ortodox: Îi cinstim astăzi pe Sfinţii Mucenici Petru, Dionisie şi Paulin
38
Pe vremea când Imperiul Roman era condus de împăratul Deciu (249-251), aprig prigonitor al creştinilor, Sfântul Mucenic Petru, un tânăr frumos şi viteaz, a fost prins de p...
Bogdan Andone răsuflă ușurat după FC Botoșani – CS Mioveni 1-0: „Băieții merită felicitări pentru că au luptat, au crezut!”
400
Bogdan Andone a avut un discurs exuberant după ce FC Botoșani a învins-o pe CS Mioveni, 1-0, în turul barajului pentru menținerea/promovarea în Superliga.Unicul gol al partide...
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici