1 Iulie: Indemnizatia minima de crestere a copilului creste de la 600 lei la 1.063 de lei

Noile norme de aplicare a concediului si indemnizatiei pentru cresterea copilului (CICC) vor intra in vigoare la 1 iulie 2016, limita minima a indemnizatiei urmand sa creasca la 1.063 de lei, fata de 600 de lei, cat este in prezent, anunta Ministerul Muncii, potrivit Mediafax.

Conform noilor norme de aplicare a CICC, aprobate in sedinta de Guvern din data de 22 iunie 2016 prin Hotararea nr 449/2016, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr 473/24.06.2016, limita minima a indemnizatiei creste la 85% din salariul minim brut pe tara garantat in plata (1.250 de lei), respectiv 1.063 de lei, fata de 600 de lei, cat este in prezent.

Limita maxima a indemnizatiei este modificata, aceasta urmand sa fie calculata la 85% din veniturile nete realizate. De asemenea, suma suplimentara pentru gemeni/multipleti sau situatii de suprapunere creste la 85 % din salariul minim brut pe tara garantat in plata. Stimulentul de insertie se stabileste la 50% din indemnizatia minima.

Potrivit Ministerului Muncii, persoanele care in ultimii doi ani anterior datei nasterii copilului, adoptiei, incredintarii in vederea adoptiei, plasamentului sau tutelei, au realizat timp de 12 luni venituri supuse impozitului, beneficiaza de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la doi ani, respectiv trei ani in cazul copilului cu handicap, precum si de o indemnizatie lunara.

Parintii care depun pentru prima data cerere pot opta pentru concediu si plata indemnizatiei de crestere pentru o perioada de doi ani. Daca doresc reluarea activitatii, acestia pot depune cerere numai pana la implinirea de catre copil a varstei de un an si zece luni pentru acordarea stimulentului de insertie pana cand copilul implineste trei ani.

Parintii care se afla in concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la doi ani nu trebuie sa depuna cerere pentru a prelungi sau relua concediul. Pentru aceste persoane, cuantumul indemnizatiei lunare aferente se realizeaza din oficiu, pe baza documentelor care au stat la baza acordarii dreptului.

Totodata, prelungirea perioadei de acordare a stimulentului pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani, respectiv 4 ani in cazul copilului cu handicap se face din oficiu.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Meteorologii au extins Codul Galben de ceață pentru mai multe localități din județul Botoșani!

astăzi, 19:46

Meteorologii au actualizat prognoza și au extins  codul galben de ceață pentru mai multe localități din județul Botoșani, până la ora 22:00. Din cauza fenomenelor meteo, vizibilitat...

Părinții care agresează cadre didactice, atât în școală, cât și în afara acesteia riscă pedepse mai mari, potrivit unui proiect!

astăzi, 18:39

Părinții care agresează profesori în școală, dar și în afara unității de învățământ riscă pedepse majorate, potrivit unui proiect inițiat de deputați USR și depu...

Atenție în trafic! Cod galben de ceață pentru o parte în județul Botoșani!

astăzi, 17:16

Meteorologii au actualizat prognoza și au emis un cod galben de ceață pentru o parte din județul Botoșani, până la ora 22:00. Din cauza fenomenelor meteo, vizibilitatea pe drumurile din&nb...