Ce sporuri salariale vor primi bugetarii din administratie in functie de conditiile in care lucreaza

Bugetarii care lucreaza in administratie vor avea parte de sporuri cuprinse intre 10% si 30% din salariul de baza, in functie de conditiile de munca, se arata intr-un proiect de act normativ initiat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP).

Sporurile pe care le vor primi functionarii publici si personalul contractual din cadrul autoritatilor si institutiilor publice vor putea sa ajunga, in functie de conditiile speciale de munca, pana la 30% din salariul de baza. Acestea sunt incluse intr-un proiect de hotarare de Guvern lansat in dezbatere publica de MDRAP in cursul lunii iulie.

"Locurile de munca pentru care se acorda sporurile (...) sunt acelea unde, din motive obiective, autoritatea sau institutia publica nu poate asigura desfasurarea de activitati conform scopului postului in conditii de munca de natura a garanta, pe termen scurt, mediu sau lung, sanatatea si integritatea fizica si psihica a personalului", este precizat in propunerea de act normativ, conform Avocatnet.ro.

Concret, sporurile se vor acorda pentru timpul efectiv lucrat in alte conditii decat cele normale, acestea urmand sa fie:

-10% din salariul de baza pentru conditii de munca vatamatoare;
-15% din salariul de baza pentru conditii de munca periculoase;
-20% din salariul de baza pentru conditii de munca deosebit de periculoase;
-20% din salariul de baza pentru conditii deosebite de munca reprezentate de izolare;
-30% din salariul de baza pentru conditii grele de munca.

"Ordonatorii principali de credite stabilesc sporurile prevazute in prezentul regulament fara ca suma totala a sporurilor, compensatiilor, primelor si indemnizatiilor individuale sa depaseasca 30% din salariul de baza, salariul functiei de baza sau indemnizatia lunara de incadrare", este subliniat in proiectul initiat de MDRAP.

In afara sporului, bugetarii din administratie care lucreaza in conditii speciale de munca vor beneficia, pe langa zilele de concediu de odihna, si de un concediu suplimentar de cinci zile lucratoare (proportional cu timpul efectiv lucrat). Concediul de odihna suplimentar va fi acordat doar in anul in care angajatii au dreptul sa beneficieze de el.

Atentie! Proiectul de hotarare NU se aplica momentan. Pentru a intra in vigoare, acesta trebuie aprobat de Guvern si publicat in Monitorul Oficial.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Astăzi, 26 ianuarie, se celebrează Ziua Internațională a Vămilor!

astăzi, 08:30

Ziua internaţională a vămilor, marcată în fiecare an la 26 ianuarie, începând din 1983, sub auspiciile Organizației Mondiale a Vămilor (World Customs Organization - WCO), const...

Conduceți prudent. O parte din județul Botoșani, sub Cod Galben de ceață!

astăzi, 08:06

Meteorologii au emis un nou Cod galben de ceață, valabil până la ora 11:00, pentru o parte din județul Botoșani.  Din această cauză, pe drumurile din Dorohoi, Hudești, Coțușca,...

Calendar Ortodox 26 ianuarie: Sf. Ier. Iosif cel Milostiv, Mitropolitul Moldovei; Sf. Cuv. Xenofont, Maria, Arcadie şi Ioan!

astăzi, 08:00

Mitropolitul Iosif Naniescu, numit după canonizarea sa Sfântul Iosif cel Milostiv, s-a născut în Basarabia, ca fiu al preotului Anania Mihalache și al soției sale, Teodosia, la 15 iuli...