Ce sporuri salariale vor primi bugetarii din administratie in functie de conditiile in care lucreaza

Bugetarii care lucreaza in administratie vor avea parte de sporuri cuprinse intre 10% si 30% din salariul de baza, in functie de conditiile de munca, se arata intr-un proiect de act normativ initiat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP).

Sporurile pe care le vor primi functionarii publici si personalul contractual din cadrul autoritatilor si institutiilor publice vor putea sa ajunga, in functie de conditiile speciale de munca, pana la 30% din salariul de baza. Acestea sunt incluse intr-un proiect de hotarare de Guvern lansat in dezbatere publica de MDRAP in cursul lunii iulie.

"Locurile de munca pentru care se acorda sporurile (...) sunt acelea unde, din motive obiective, autoritatea sau institutia publica nu poate asigura desfasurarea de activitati conform scopului postului in conditii de munca de natura a garanta, pe termen scurt, mediu sau lung, sanatatea si integritatea fizica si psihica a personalului", este precizat in propunerea de act normativ, conform Avocatnet.ro.

Concret, sporurile se vor acorda pentru timpul efectiv lucrat in alte conditii decat cele normale, acestea urmand sa fie:

-10% din salariul de baza pentru conditii de munca vatamatoare;
-15% din salariul de baza pentru conditii de munca periculoase;
-20% din salariul de baza pentru conditii de munca deosebit de periculoase;
-20% din salariul de baza pentru conditii deosebite de munca reprezentate de izolare;
-30% din salariul de baza pentru conditii grele de munca.

"Ordonatorii principali de credite stabilesc sporurile prevazute in prezentul regulament fara ca suma totala a sporurilor, compensatiilor, primelor si indemnizatiilor individuale sa depaseasca 30% din salariul de baza, salariul functiei de baza sau indemnizatia lunara de incadrare", este subliniat in proiectul initiat de MDRAP.

In afara sporului, bugetarii din administratie care lucreaza in conditii speciale de munca vor beneficia, pe langa zilele de concediu de odihna, si de un concediu suplimentar de cinci zile lucratoare (proportional cu timpul efectiv lucrat). Concediul de odihna suplimentar va fi acordat doar in anul in care angajatii au dreptul sa beneficieze de el.

Atentie! Proiectul de hotarare NU se aplica momentan. Pentru a intra in vigoare, acesta trebuie aprobat de Guvern si publicat in Monitorul Oficial.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Razie nocturnă a polițiștilor botoșăneni în weekend, peste 400 de persoane legitimate!

astăzi, 12:00

Polițiștii din cadrul Serviciului de Ordine Publică au organizat, cu sprijinul structurilor de ordine publică, rutieră, investigații criminale, investigarea criminalității economice și acțiu...

Când este periculoasă o tumoră pe creier? Răspunsul unui medic din Iași pentru o botoșăneancă îngrijorată!

astăzi, 11:30

O botoșăneancă a cerut sfatul medicilor după ce mama sa a primit un diagnostic foarte dur: tumoră pe creier. „Mama mea are 63 de ani și de vreo câțiva ani se plânge că nu ...

Ambulanța din Botoșani își mărește echipa, cinci posturi au fost scoase la concurs!

astăzi, 11:15

Serviciul Județean de Ambulanță din Botoșani organizează, în perioada 9 – 20 decembrie, concurs pentru ocuparea a cinci posturi de asistent medical generalist. Trei dintre acestea ...