Ce sporuri salariale vor primi bugetarii din administratie in functie de conditiile in care lucreaza

Bugetarii care lucreaza in administratie vor avea parte de sporuri cuprinse intre 10% si 30% din salariul de baza, in functie de conditiile de munca, se arata intr-un proiect de act normativ initiat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP).

Sporurile pe care le vor primi functionarii publici si personalul contractual din cadrul autoritatilor si institutiilor publice vor putea sa ajunga, in functie de conditiile speciale de munca, pana la 30% din salariul de baza. Acestea sunt incluse intr-un proiect de hotarare de Guvern lansat in dezbatere publica de MDRAP in cursul lunii iulie.

"Locurile de munca pentru care se acorda sporurile (...) sunt acelea unde, din motive obiective, autoritatea sau institutia publica nu poate asigura desfasurarea de activitati conform scopului postului in conditii de munca de natura a garanta, pe termen scurt, mediu sau lung, sanatatea si integritatea fizica si psihica a personalului", este precizat in propunerea de act normativ, conform Avocatnet.ro.

Concret, sporurile se vor acorda pentru timpul efectiv lucrat in alte conditii decat cele normale, acestea urmand sa fie:

-10% din salariul de baza pentru conditii de munca vatamatoare;
-15% din salariul de baza pentru conditii de munca periculoase;
-20% din salariul de baza pentru conditii de munca deosebit de periculoase;
-20% din salariul de baza pentru conditii deosebite de munca reprezentate de izolare;
-30% din salariul de baza pentru conditii grele de munca.

"Ordonatorii principali de credite stabilesc sporurile prevazute in prezentul regulament fara ca suma totala a sporurilor, compensatiilor, primelor si indemnizatiilor individuale sa depaseasca 30% din salariul de baza, salariul functiei de baza sau indemnizatia lunara de incadrare", este subliniat in proiectul initiat de MDRAP.

In afara sporului, bugetarii din administratie care lucreaza in conditii speciale de munca vor beneficia, pe langa zilele de concediu de odihna, si de un concediu suplimentar de cinci zile lucratoare (proportional cu timpul efectiv lucrat). Concediul de odihna suplimentar va fi acordat doar in anul in care angajatii au dreptul sa beneficieze de el.

Atentie! Proiectul de hotarare NU se aplica momentan. Pentru a intra in vigoare, acesta trebuie aprobat de Guvern si publicat in Monitorul Oficial.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Germina Nagâț: „Ofițerii Securității recrutau elevi cu ajutorul profesorilor, în școală!”

astăzi, 16:56

Recrutați în liceele din toată țara, mulți dintre ei minori, acești copii erau atrași în munca de informatori prin metode oficiale, uneori cu complicitatea profesorilor.  Fen...

Cristina Ciobănașu dezvăluie de ce nu a fost înfiată cu acte de Ruxandra Ion: „Fiecare a înțeles rolul celuilalt în viața mea”

astăzi, 15:27

Relația dintre Cristina Ciobănașu, frumoasa actriță din Vorona, și regizoarea Ruxandra Ion nu se bazează pe documente sau formalități, ci pe o conexiune profundă, construită în ani de...

Polițiștii de frontieră dezlănțuie ofensiva împotriva pescuitului ilegal!

astăzi, 14:19

În data de 05 iunie a.c., pe timpul executării unei misiuni specifice în cooperare cu reprezentanți AJVPS Botoșani, poliţiştii de frontieră botoșăneni din cadrul Serviciului Terito...