În cursul zilei marți, a avut loc o ședință extraordinară a Consiliului Local al municipiului Botoșani, în care s-a aprobat proiectul de hotărâre privind acordarea facilităților de plată a impozitului anual sau lunar pe clădiri, pentru perioada stării de urgență.
Consilierii locali au aprobat reducerea impozitului anual pe clădiri cu o cotă de 48,8% pe durata stării de urgență decretate în anul 2020, pentru clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosință printr-un contract de închiriere sau comodat dacă, în perioada stării de urgență, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total sau parțial activitatea economică.
Pentru a beneficia de facilitățile de plată a impozitului anual pe clădiri, pentru clădirile nerezidențiale, proprietarii au obligația ca, până la data de 15 septembrie a.c. inclusiv, să depună la Direcția de Taxe și Impozite Locale (DTIL) o cerere de acordare a reducerii, însoțită de o declarație pe propria răspundere, la care va menționa fie întreruperea totală a activității economice proprii, fie întreruperea parțială a activității economice.
În cazul proprietarilor care dețin clădiri nerezidențiale date în folosință pentru desfășurarea unor activități economice către alte persoane fizice sau juridice, pe perioada în care s-a instituit starea de urgență, din declarația pe proprie răspundere trebuie să reiasă că aceștia se regăsesc concomitent în următoarele situații: au renunțat la cel puțin 50% din dreptul de a încasa contravaloarea chiriei stabilită conform prevederilor contractuale , pe perioada pentru care s-a instituit starea de urgență sau cel puțin 50% din suprafețele totale deținute și afectate activităților economice nu au fost utilizate, ca urmare a faptului că titularii dreptului de folosință a clădirilor respective au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total și/sau parțial activitatea economică.
La fel se procedează și în cazul facilităților acordate la plata taxei lunare pe clădiri.
În urma cererilor depuse, DTIL emite decizia de aprobare sau respingere a cererii. Contribuabilii care au plătit taxa lunară pe clădiri datorată pentru perioada în care s-a instituit starea de urgență, pot solicita restituirea, potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscal, cu modificările și completările ulterioare.