Angajatori sancţionaţi din cauza stării de sănătate a angajaţilor lor

Doi angajatori botoşăneni au fost sancţionaţi pentru că nu au depus la Casa de Asigurări de Sănătate documentaţiile pentru concediile medicale prescrise angajaţilor lor.

Angajatori sancţionaţi din cauza stării de sănătate a angajaţilor lor

Deşi legea este clară şi în vigoare de ceva ani, apar în continuare situaţii în care angajatorii nu plătesc concediile medicale salariaţilor. În acest an, inspectorii Casei de Asigurări de Sănătate au făcut două controale pe acest domeniu şi asta pentru că doar doi angajaţi au reclamat în scris la Casă faptul că nu li s-au plătit aceste concedii.

"Angajatorii nu pot spune că primesc greu banii de la Casă, noi suntem aproape cu plăţile la zi la concedii medicale, dar în multe situaţii angajatorii nici nu depun documentele pentru recuperarea sumelor. Nu-mi dau seama din ce cauză. De multe ori vine angajatul la Casă şi spune că nu a primit banii pentru concediul medical, iar când verificăm angajatorul să vedem dacă a depus cererea sau nu, constatăm că nici măcar nu a făcut lucrul ăsta şi atunci sigur... cum să-i bani? Aşa că sancţionăm angajatorul. De exemplu, unui angajator i-am dat o amendă de 2.500 de lei pentru că nu a plătit la timp, un alt angajator a fost sancţionat cu avertisment, că a plătit- mai târziu, e drept, dar a plătit. Dacă respecta legea, putea plăti numai 400 de lei pentru concediul medical respectiv, dar 2.500 e amenda", spune Carmen Nicolau, preşedintele-director al CJAS Botoşani.

Cum e procedura

Medicul de familie eliberează concedii medicale pentru incapacitate temporară de muncă pentru maximum 10 zile. Angajaţii au obligaţia de a înştiinţa angajatorul în termen de 24 de ore de la obţinerea concediului medical cu următoarele elemente: datele de identificare, numele medicului, unitatea medicală. Totodată, asiguraţii au obligaţia să completeze şi să depună la medic o declaraţie pe propria răspundere privind înştiinţarea angajatorului în 24 ore şi adresa de reşedinţă pe perioada concediului medical.

Angajatorii trebuie să transmită Casei de Sănătate în termen de maximum şase zile de la data la care au fost înştiinţaţi de starea de incapacitate, lista persoanelor angajate aflate în concediu medical, precum şi datele de identificare respectiv numele medicului. Cererile de restituire a sumelor din concedii şi indemnizaţii pot fi depuse la casele de sănătate în termen de 90 de zile de la data la care beneficiarul era în drept sã le solicite.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

14 deţinuţi eliberaţi din Penitenciarul Botoşani din cauza condiţiilor proaste. Peste 150 ar putea ieşi cât de curând!

Joi, 19 Octombrie 2017
2111

14 persoane care erau încarcerate în Penitenciarul Botoşani pentru ispăşirea pedepselor au fost eliberate joi, odată cu intrarea în vigoare a Legii recursului compensatoriu.&...

Incendiu într-un apartament din municipiul Botoșani!

Joi, 19 Octombrie 2017
3581

Un incendiu izbucnit, joi dup-amiază, într-un apartament din municipiul Botoșani a pus în alertă echipajele de pompieri, cadrele medicale și polițiștii.Vecinii au observat că di...

Poate angajatorul să-l tragă la răspundere pe salariat pentru ce face în timpul său liber?

Joi, 19 Octombrie 2017
823

Răspunderea disciplinară are obligatoriu ca temei comiterea unei abateri disciplinare. Așa cum e definită ea de Codul muncii, dacă nu există, nu se poate sancționa nici salariatul. Iar pentru f...