Consiliul Concurenţei a lansat Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare. Acesta poate fi găsit atât pe www.monitorulpreturilor.info dar și ca aplicație pe Magazin Play de la Google.
“Monitorul preţurilor la alimente”, permite compararea a peste 30.000 de produse din 1.700 de magazine din întreaga ţară, cu scopul de a întări competiţia pe această piaţă şi a ieftini alimentele din magazinele cele mai scumpe.
„Când am o listă de cumpărături, pot cu uşurinţă compara preţurile, fără să merg din magazin în magazin. O fac mai uşor, de pe telefon sau computer. Pe oameni îi interesează preţurile cele mai mici şi această transparenţă în piaţă va obliga magazinele care au preţuri mai mari să le reducă, să coboare spre nivelul preţurilor mai mici, astfel facem concurenţa să acţioneze mai repede şi mai bine. Urmărim convergenţa preţurilor spre nivelul cel mai scăzut”, a afirmat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, la evenimentul de lansare a platformei.
Consiliul Concurenţei va monitoriza aceste preţuri şi va face informări periodice. „Este o primă etapă la nivel naţional. Platforma va putea fi îmbunătăţită în timp. Dacă lanţurile mai mici vor fi interesate, vor putea şi ele să fie integrate în platformă”, a continuat Chiriţoiu.
Legislaţia europeană obligă autorităţile statelor membre să lanseze comparatoare de preţuri pe diverse pieţe, a amintit el.
Monitorul prețurilor poate fi accesat atât de pe un desktop, un laptop, cât şi de pe un telefon mobil prin intermediul aplicaţei numite simplu “Monitorul Prețurilor”, care poate fi descărcată din Magazin Play de la Google.
Consumatorii vor putea să compare preţul unui coş de produse la orice magazin din oraş – orice magazin din ţară.