Participanții la proiectul Erasmus+ "Smart phones for smarter students", primiți cu entuziasm la Primăria Botoșani!

Participanții la proiectul Erasmus+ "Smart phones for smarter students", primiți cu entuziasm la Primăria Botoșani!

Participanții la proiectul Erasmus+ "Smart phones for smarter students", care are loc în perioada 23 - 27 septembrie 2019 la Botoșani, au fost primiți astăzi de reprezentanții municipalității și au purtat o serie de discuții pragmatice pe marginea QR Codes pe care le-a implementat Botoşaniul în ultimii ani.  

100 de elevi din cinci şcoli europene, alături de cadrele didactice, lucrează pentru a descoperi modalităţi eficiente de utilizare a aplicaţiilor de pe telefoanele mobile în cadrul orelor de curs, iar în cadrul activității transnaționale din Botoşani, elevii şi profesorii testează QR-codurile create anterior de elevii români şi plasate la diverse obiective.

“Am avut plăcerea să fiu gazda unor tineri smart implicaţi în proiectul “Smart phones for smarter students“ pe care i-am primit la Primăria Municipiului Botoşani. Am discutat despre QR Codes pe care le-am implementat în Botoşani încă din 2016, pentru a pune în valoare obiectivele noastre turistice şi despre aplicația Botosani City Report. Felicitări doamnei director Cristina Chiriac, domnilor profesori Loredana Ciobanu, Marilena Popescu, Robert Acatincai pentru implicare”, a declarant la finele întânirii viceprimarul Cosmin Andrei.

Termenul de cod QR este un acronim pentru Quick Response Code (Cod Răspuns Rapid). Codurile QR sunt coduri de bare pătrate (bidimensionale) care au fost inventate și folosite inițial în Japonia. La fel ca orice alt cod de bare, un cod QR nu este nimic mai mult decât o metodă de a stoca informație într-o etichetă vizuală ce poate fi citită de o mașină, iar datele conținute de un cod QR pot fi orice, de la un simplu text, la adrese de email, numere de telefon și așa mai departe.

Ei bine, elevii din cele cinci școli europene s-au gândit că  QR Codes ar putea fi folosite pentru a stoca informații pe care le-ar putea gestiona în timpul orelor de curs, la școală, cu ajutorul telefonului mobil. O evoluție tehnologică firească a învățământului și un proiect unic finanțat de Comisia Europeană, și a cărei gazdă, la Botoșani, este Colegiului Național „Mihai Eminescu”.  În proiect sunt prinse cinci licee europene, respectiv Gymnasium Winsen, din Germania, în calitate de coordonator de proiect, Instituto de Educación Secundaria Playa de Arinaga, Aguimes, Spania, Bundesgymnasium und Bundesrealgymnasium Feldkirch, Austria, Escola Básica e Secondária de Machico, Portugalia și Colegiul Național „Mihai Eminescu” Botoşani, România.

Astăzi, codurile QR sunt prezente peste tot: le găsești printate pe ambalajele celor mai noi gadget-uri, le poți găsi pe cărțile de vizită, incluse în prezentările de la conferințe, le poți vedea chiar și pictate pe clădiri. Oamenii și companiile deopotrivă le folosesc pentru a stoca și distribui tot felul de informații, într-o manieră ușor accesibilă oricui deține un smartphone, iar elevii consideră că e o modalitate incredibilă de a stoca informații din zona de interes a școlii.

Codurile QR stochează date folosind șabloane de puncte negre și spații albe, aranjate într-o grilă pătrată. Aceste șabloane pot fi scanate și traduse în informații inteligibile nouă, oamenilor, cu ajutorul unui dispozitiv de imagine precum o cameră foto sau un scaner, deși cea mai comună metodă de a scana coduri QR în prezent este să folosești camera smartphone-ului și o aplicație specializată pentru scanarea de coduri QR.

 

Spune-ne opinia ta