Întâlnire între secretarii unităţilor administrativ- teritoriale şi juriştii Instituţiei Prefectului - FOTO

Secretarii unităţilor administrativ teritoriale din judeţ au avut astăzi prima întâlnire din acest an cu juriştii Instituţiei Prefectului. 

Cum fiecare dintre specialiştii în drept administrativ este responsabil de legalitatea actelor administrative emise de primari sau adoptate de Consiliile Locale din judeţ, aceştia au fost prezentaţi de către prefectul Dan Şlincu, oficialul caracterizând întâlnirea drept benefică pentru ambele părţi.

“Pentru funcţionarii din Instituţia Prefectului (întâlnirea) este benefică pentru faptul că au posibilitatea de a transmite proceduri de lucru şi ce anume intenţionăm noi în acest an, cu referire la atribuţiile şi competenţele Prefecturii, iar pentru Domniile Voastre- de a vă lămuri în privinţa problemelor cu care vă confruntaţi zi de zi în activitate”, le-a spus prefectul Dan Şlincu.

 

Întrevederea a avut drept scop detalierea controalelor de fond şi tematice aferente anului 2018, printre acestea regăsindu-se verificarea modului în care se respectă prevederile legale cu privire la întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol şi îndrumare şi control administrativ.

Specialiştii Instituţiei Prefectului au insistat asupra urgentării procedurilor privind finalizarea reconstituirii dreptului de proprietate, în special asupra soluţionării cererilor formulate de cetăţeni în baza legilor fondului funciar.

Un alt subiect discutat a fost reactualizarea bazei de date a Compartimentului Apostilă ce conţine specimenele de semnătură şi specimene- parafe ale ofiţerilor de stare civilă, a primarilor şi împuterniciţi ai primarilor, termenul limită de transmitere fiind 16 februarie 2018.



Pentru o comunicare eficientă între Instituţia Prefectului şi primăriile din judeţ- dat fiind că zilnic există corespondenţă -, juriştii au solicitat secretarilor să verifice mail-urile instituţiilor pe care le reprezintă măcar o dată pe zi şi dacă ei consideră că nu au timpul necesar pentru aceste verificări, să desemneze o altă persoană din Primărie.

“Vă rugăm să înţelegeţi că sunt situaţii în care avem şi noi nevoie urgentă de răspunsurile pe care trebuie să le centralizăm şi să le transmitem la forurile care ni le solicită, iar dacă aceste răspunsuri nu vin în timp util din partea dumneavoastră…”, a făcut apel la secretari Mihaela Aroşoaie, Şeful Serviciului Juridic al Instituţiei Prefectului.

În plus, s-a readus în discuţie respectarea termenelor de comunicare a actelor administrative emise sau adoptate de autorităţile locale, atribuţie legală care cade strict în sarcina secretarilor unităţilor administrative- teritoriale.

Comunicat de presă Instituția Prefectului



 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Jandarmii au mers în vizită la Școala Gimnazială ,,Ștefan cel Mare” nr.14 din Botoșani!

Friday, 14 November 2025

Școala Gimnazială ,,Ștefan cel Mare" nr.14 Botoșani a primit ieri dimineață vizita jandarmilor botoșăneni. Elevii și cadrele didactice au apreciat prezența și discuțiile purtate, aspe...

Botoșănean reținut pentru violență în familie, după ce și-a agresat fratele!

Friday, 14 November 2025

La data de 13 noiembrie 20025, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 8 Flămânzi au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui bărbat de 49 de ani, din co...

Botoșani: Șoferi sancționați și roți blocate în urma unei acțiuni ale polițiștilor locali!

Friday, 14 November 2025

În data de 13 noiembrie 2025, polițiștii locali cu atribuții în domeniul circulației rutiere, în colaborare cu reprezentanții S.C. Eltrans S.A., au acționat în parcările...