Întâlnire între secretarii unităţilor administrativ- teritoriale şi juriştii Instituţiei Prefectului - FOTO

Secretarii unităţilor administrativ teritoriale din judeţ au avut astăzi prima întâlnire din acest an cu juriştii Instituţiei Prefectului. 

Întâlnire între secretarii unităţilor administrativ- teritoriale şi juriştii Instituţiei Prefectului - FOTO

Cum fiecare dintre specialiştii în drept administrativ este responsabil de legalitatea actelor administrative emise de primari sau adoptate de Consiliile Locale din judeţ, aceştia au fost prezentaţi de către prefectul Dan Şlincu, oficialul caracterizând întâlnirea drept benefică pentru ambele părţi.

“Pentru funcţionarii din Instituţia Prefectului (întâlnirea) este benefică pentru faptul că au posibilitatea de a transmite proceduri de lucru şi ce anume intenţionăm noi în acest an, cu referire la atribuţiile şi competenţele Prefecturii, iar pentru Domniile Voastre- de a vă lămuri în privinţa problemelor cu care vă confruntaţi zi de zi în activitate”, le-a spus prefectul Dan Şlincu.

Întrevederea a avut drept scop detalierea controalelor de fond şi tematice aferente anului 2018, printre acestea regăsindu-se verificarea modului în care se respectă prevederile legale cu privire la întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol şi îndrumare şi control administrativ.

Specialiştii Instituţiei Prefectului au insistat asupra urgentării procedurilor privind finalizarea reconstituirii dreptului de proprietate, în special asupra soluţionării cererilor formulate de cetăţeni în baza legilor fondului funciar.

Un alt subiect discutat a fost reactualizarea bazei de date a Compartimentului Apostilă ce conţine specimenele de semnătură şi specimene- parafe ale ofiţerilor de stare civilă, a primarilor şi împuterniciţi ai primarilor, termenul limită de transmitere fiind 16 februarie 2018.



Pentru o comunicare eficientă între Instituţia Prefectului şi primăriile din judeţ- dat fiind că zilnic există corespondenţă -, juriştii au solicitat secretarilor să verifice mail-urile instituţiilor pe care le reprezintă măcar o dată pe zi şi dacă ei consideră că nu au timpul necesar pentru aceste verificări, să desemneze o altă persoană din Primărie.

“Vă rugăm să înţelegeţi că sunt situaţii în care avem şi noi nevoie urgentă de răspunsurile pe care trebuie să le centralizăm şi să le transmitem la forurile care ni le solicită, iar dacă aceste răspunsuri nu vin în timp util din partea dumneavoastră…”, a făcut apel la secretari Mihaela Aroşoaie, Şeful Serviciului Juridic al Instituţiei Prefectului.

În plus, s-a readus în discuţie respectarea termenelor de comunicare a actelor administrative emise sau adoptate de autorităţile locale, atribuţie legală care cade strict în sarcina secretarilor unităţilor administrative- teritoriale.

Comunicat de presă Instituția Prefectului



 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Trei posturi vacante la Direcția de Servicii Publice

astăzi, 14:36
384

Direcția de Servicii Publice, Sport și Agrement (DSPSA) Botoșani organizează concurs de recrutare pentru ocuparea, pe perioadă nedeterminată, a trei funcții vacante, la Serviciul Baze Sportive ...

A scris o carte pentru mica minune din viața ei, cu gândul la Botoșani. „Cei mai frumoși ani din viața mea au fost cei petrecuți în acest oraș”

astăzi, 14:19
202

S-a născut, a copilărit și și-a trăit adolescența în Botoșani, pe care îl descrie drept un ”orășel cochet, ascuns în inima Moldovei, care a dat culturii române, ...

S-au finalizat lucrările de extindere a rețelei cu gaze din Dorohoi. Municipalitatea a demarat procedurile de licitație pentru contractarea furnizorului

astăzi, 14:01
89

Primăria municipiului Dorohoi a finalizat proiectul de extindere a rețelei de gaze naturale, investiție care se ridică la peste un milion de lei. Procedurile de licitație pentru contractarea furn...