O locomotivă românească blindată a fost exportată în Suedia. Ce are special

O locomotivă românească blindată a fost exportată în Suedia. Ce are special

    foto: Jurnal Feroviar

Compania craioveană Softronic a trimis, săptămâna trecută, primele două locomotive electrice în Suedia. Acestea, numite LEMA, vor fi folosite pentru tractarea trenurilor de marfă și sunt capabile să funcționeze la o temperatură de -40 de grade Celsius.

„Aceste locomotive vor funcţiona în Suedia, dincolo de cercul polar, pâna în sud şi de aceea este nevoie să meargă la minus 40 de grade. Cele de la noi, cele din Ungaria, trebuie să meargă la minus 25 de grade. Au capacitatea de a trage trenuri de marfă de 3.200 de tone. Am onorat prima parte a contractului semnat cu partenerii suedezi. Urmează să se facă încercările pe calea ferata din Suedia, să se facă autorizarea locomotivelor, probele si apoi urmeaza celelalte comezi. Sperăm să mai producem pentru Suedia alte 6 locomotive electrice”, a declarat Radu Zlatian, directorul de comunicare al Softronic, pentru Adevarul.ro.

Potrivit Jurnal Feroviar, este prima locomotivă „blindată” frontal și pe laterale cu tablă de 4 milimetri, „rezultatul fiind spectaculos, efectul de tablă vălurită dispărând complet”.

Partea electronică este protejată astfel împotriva umidității și a temperaturilor scăzute. „Sistemul de ventilatie a suferit modificări, partea superioară de admisie a aerului are altă configuraţie. La interior, totul este fabricat din oţel inoxidabil (inox), după specificaţiile Green Cargo, v3.0 fiind dedicată acestui operator”, mai precizează Jurnal Feroviar.

Locomotiva are o putere de tracțiune de până la 3.000 de tone, iar în condiții extreme, pe căi ferate dificile, cu pante mari, gheață, zăpadă sau multe frunze, poate tracta trenuri de 2.000 – 2.500 de tone.

Softronic a fost înființată în 1999 și este singurul producător de locomotive și rame electrice din România. În 2016 a avut o cifră de afaceri de 54,9 milioane de lei și un profit de 1,28 de milioane de lei.

Cei de la Softronic produc și trenul electric Hyperion, care circulă în prezent pe ruta Craiova-București-Constanța.

greatnews.ro

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Părinții elevilor cu note slabe la simularea Evaluării Naționale ar putea fi chemați la școală

astăzi, 07:44
429

Profesorii de matematică și română trebuie să facă o analiză a rezultatelor de la simularea Evaluării Naționale ”în fiecare clasă”, potrivit ministrului Educației, Ec...

E BINE SĂ ȘTII: De ce nu se prind pomii fructiferi. 10 greșeli de evitat!

astăzi, 07:11
400

Plantarea pomilor fructiferi necesită mare atenție și mai ales informare în prealabil astfel încât fiecare puiet pe care l-ați pus în pământ să se prindă și să d...

Lecţii despre management în educaţie oferite de un diplomat francez sosit la Colegiul Laurian - FOTO

astăzi, 07:00
64

Ataşatul de cooperare educativă al Ambasadei Franţei în România a vizitat Colegiul "A.T.Laurian" în aceste zile. Michel Monsauret s-a aflat în Botoşani pentr...