Impozitele pe venit şi contribuţiile pentru salariați, mai mari din 2020

Creşterea salariului minim brut pe economie de la 1 ianuarie 2020 atrage după sine creşterea contribuţiilor şi a impozitului pe venit, având în vedere că acestea sunt stabilite procentual în raport cu venitul. 

Concret, salariul minim brut pe ţară va creşte de la 2.080 la 2.230 de lei, de la 1 ianuarie, aducând un plus de 150 de lei brut şi 83 de lei net.

Astfel, impozitul pe venit va fi de 223 lei lunar, faţă de 208 lei în prezent, aceeaşi sumă fiind plătită şi pentru contribuţia la asigurările medicale, în timp ce pentru sistemul de pensii fiecare angajat va plăti 557,5 lei pe lună (faţă de 520 lei în 2019).  

 

Celelalte două salarii minime în vigoare vor fi „îngheţate” la 2.350 de lei pentru cei cu studii superioare şi la 3.000 de lei pentru cei din construcţii.

În paralel, persoanele fără venituri care vor plăti mai mult pentru asigurarea medicală opţională. De asemenea, același lucru se va întâmpla la zilieri şi cei care participă la programe de internship, dar şi  persoanele fizice supraîndatorate care vor să-şi ceară insolvenţa.  

Astfel, persoanele fizice care vor să se asigure opţional la sănătate pentru tot anul 2020 trebuie să plătească echivalentul a 10% din şase salarii minim brute pe economie, adică 1.338 lei, faţă de 1.248 de lei în 2019.  

În ce-i priveşte pe zilieri, aceştia vor fi remuneraţi cu 13,3 lei pe oră, faţă de 12,4 lei în 2019, în condiţiile în care legislaţia stabileşte că remuneraţia zilierilor nu poate fi mai mică decât valoarea pe oră a salariului minim. 

Şi persoanele care participă la programe de internship vor fi mai bine plătite, având în vedere că indemnizaţia de internship este de cel puţin 50% din salariul minim brut pe ţară. Asta înseamnă că internii vor primi lunar cel puţin 1.115 lei, de la 1 ianuarie 2020, faţă de 1.040 de lei în 2019.

 

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Meteorologii au extins Codul Galben de ceață pentru mai multe localități din județul Botoșani!

astăzi, 19:46

Meteorologii au actualizat prognoza și au extins  codul galben de ceață pentru mai multe localități din județul Botoșani, până la ora 22:00. Din cauza fenomenelor meteo, vizibilitat...

Părinții care agresează cadre didactice, atât în școală, cât și în afara acesteia riscă pedepse mai mari, potrivit unui proiect!

astăzi, 18:39

Părinții care agresează profesori în școală, dar și în afara unității de învățământ riscă pedepse majorate, potrivit unui proiect inițiat de deputați USR și depu...

Atenție în trafic! Cod galben de ceață pentru o parte în județul Botoșani!

astăzi, 17:16

Meteorologii au actualizat prognoza și au emis un cod galben de ceață pentru o parte din județul Botoșani, până la ora 22:00. Din cauza fenomenelor meteo, vizibilitatea pe drumurile din&nb...